دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهرات علیه فساد شرکت‌های بزرگ و سیاست‌های مالی دولت آمریکا در واشنگتن دی سی در همبستگی با موج اعتراضات در سراسر این کشور ادامه دارد.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، تظاهرکنندگان می‌گویند با وجود اعمال محدودیت‌های قانونی از سوی دولت، به اعتراضات خود تا تحقق کامل خواسته‌هایشان ادامه خواهند داد.

این در حالی است که روز یک‌شنبه (17 مهر، 9 اکتبر) موزه هوا و فضای ملی در واشنگتن در پی یورش تظاهرکنندگان مخالف جنگ و فساد به نمایشگاه هواپیماهای بدون‌سرنشین در محل این موزه، تعطیل شد.

نیروهای امنیتی نیز از افشانه فلفل برای پراکندن مخالفان خشمگین استفاده کردند. دست‌کم یک تن از معترضان بازداشت شد.

تظاهرات مردم آمریکا موسوم به وال استریت را تصرف کنید در اعتراض به شیوع فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی در این کشور، از اواسط ماه سپتامبر در نیویورک آغاز شد و اکنون به بیش از 1000 شهر امریکا گسترش یافته است.

این اعتراضات سراسری در پی نرخ بالای بیکاری که در ماه اوت به 9.1 درصد رسید، توقیف خانه‌ها از سوی بانک‌ها و سلب مالکیت از صاحبان ‌آن‌ها، و طرح نجات بانکی شرکت‌ها شکل گرفت.

تظاهرکنندگان با استفاده از شعار ما 99 درصد هستیم بر این واقعیت تاکید می‌کنند که در میان یک درصد از آمریکایی‌هایی نیستند که بخش عمده‌ای از ثروت ملی را در اختیار دارند.

کد خبر 148109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز