همشهری آنلاین: دادگاه فدرال آمریکا یک منشی سابق شرکت کوکاکولا را به جرم سرقت اسرار تجاری و فروش آنها به شرکت پپسی کولا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خانم جویا ویلیامز که مدعی شده توسط دو مجرم دیگر حاضر در این پرونده گول خورده با 10 سال زندان مواجه شده است.

هیات منصفه دادگاه متشکل از هفت زن و 5 مرد پس از 112 ساعت رایزنی در طول 3 روز  روز پنج شنبه به قاضی دادگاه اعلام کردند که قادر به تصمیگیری نیستند.

در پی درخواست قاضی از هیات منصفه برای تشکیل جلسه دیگر بالاخره آنها روز جمعه به تصمیم رسیدند.

خانم جویا ویلیامز که در این پرونده محکوم شده قبلا به عنوان منشی مدیر شرکت کوکاکولا در آتلانتا مشغول به کار بود اما پس از انتشار شایعاتی در باره سرقت اسرار تجاری شرکت توسط او از کار اخراج شد.

دادگاه اعلام کرده که ویلیامز اسناد  و نمونه های محصولات محرمانه شرکت کوکاکولا را سرقت کرده و آنها را به افرادی داده که قصد داشته اند آن را به قیمت یک میلیارد و پانصد میلیون دلار به شرکت پپسی کولا که رقیب شرکت کوکاکولاست بفروشند.

این توطئه پس از آن که شرکت پپسی کولا به شرکت کوکاکولا اعلام کرد که نامه ای را در ماه مه 2006 مبنی عرضه اسرار تجاری کوکاکولا به بالاترین قیمت پیشنهادی دریافت کرده بر ملا شد.

کد خبر 14820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز