مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: عملیات ساخت تونل 6 کیلومتری انتقال برق از پست قیطریه به منطقه ازگل، برای حذف 77 دکل برق بزرگراه صدر، زودتر از زمان مقرر و در کمتر از 6 ماه به پایان رسید.

تونل

مدیر پروژه بزرگراه طبقاتی صدر، روز گذشته در جریان بازدید خبرنگاران از این پروژه، از پایان ساخت 6 کیلومتر از تونل انتقال برق فشار قوی بزرگراه صدر و جمع‌آوری 77 دکل برق فشار قوی این بزرگراه به‌منظور ساخت بزرگراه طبقاتی خبر داد.علیرضا خواجه سعیدی با اعلام اینکه این طرح از 8 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری شروع شد و پیش از پایان مهلت شش‌ماهه هم‌اکنون به پایان رسیده است، اظهار داشت: با پایان عملیات ساخت تونل انتقال برق از ایستگاه قیطریه به ایستگاه ازگل، امکان برچیدن 77 دکل برق فشار قوی وسط بزرگراه صدر وجود خواهد داشت.

به گفته وی، قرار بود عملیات ساخت این تونل انتقال برق تا 8 آبان‌ماه به پایان برسد که با تاکید شهردار محترم و همکاری نهادهای ذی‌ربط هم‌اکنون این طرح به پایان رسیده است و کابل‌گذاری برق نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.خواجه سعیدی با اشاره به بازگشت ترافیک خیابان اندرزگو و خیابان قیطریه از ابتدای مهرماه به حالت اول گفت: با پایان عملیات ساخت این تونل هم‌اکنون ترافیک خیابان‌های اندرزگو و شهید لواسانی و بلوار ارتش به حالت عادی بازگشته است و هیچ انسدادی در طول این مسیرها به‌دلیل عملیات عمرانی وجود ندارد.

مدیر پروژه بزرگراه طبقاتی صدر همچنین با اشاره به طول6 هزار و 210 متری این پروژه گفت: طول کابل برق فشار قوی که با نصب دکل‌ها از بالای بزرگراه صدر ‌گذر کرده بود در حدود 10 کیلومتر بود که با حفر تونل انتقال برق این فاصله به 6 کیلومتر کاهش یافته است. وی همچنین یادآور شد: باوجود آنکه این پروژه در 4 قطعه اصلی به پیمانکاران مختلف واگذار شده بود با افزایش یک قطعه جدید در جریان کار، این پروژه زودتر از زمان مقرر که در 8 آبان‌ماه سال‌جاری است، آماده بهره‌برداری شد.

به گفته وی این اتفاق به‌خوبی بیانگر تعهد مسئولان اجرایی برای ساخت بزرگراه صدر در زمان پیش‌بینی شده است.خواجه سعیدی همچنین از آغاز جمع‌آوری 77 دکل برق بزرگراه صدر از نیمه آبان ماه خبر داد و گفت: با توجه به برنامه زمانبندی تا آخر آذر ماه مجموعه 77 دکل برق فشار قوی مستقر در بزرگراه صدر به پایان می‌رسد. وی همچنین اظهار داشت: این پروژه با همکاری نزدیک شرکت توانیر انجام شده است و در زمینه انتقال برق از دکل‌ها به تونل، مشکلی پیش نخواهد آمد. خواجه سعیدی در ادامه تصریح کرد:

برای ساخت بزرگراه طبقاتی صدر نیز از تکنولوژی جدیدی استفاده خواهیم کرد. در طول اجرای این پروژه برای نخستین‌بار همشهریان خواهند دید که‌ دستگاه عظیم گانتری به‌صورت سگمنتال قطعه‌های بزرگراه طبقاتی صدر را متصل خواهد کرد. به گفته وی، به‌دلیل توپوگرافی منطقه، کمترین مشکلی به لحاظ منظر شهری و مزاحمت برای ساکنان منطقه به‌وجود نخواهد آمد.وی در پایان یادآور شد: طرح انتقال برق فشار قوی از دکل‌های برق به تونل و احداث 6 کیلومتر تونل به این منظور در حالت عادی بیش از 3 سال طول می‌کشد اما با تاکید شهردار محترم، این پروژه در کمتر از 6 ماه به پایان رسیده است.

کد خبر 148224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز