همشهری آنلاین: درپایان مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک آب‌های آرام در تهران، ایران با کسب 33 مدال در صدر آسیا قرار گرفت.

قایقرانی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، با کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره در آخرین روز مسابقات قهرمانی آسیا مجموع مدال‌های تیم ایران به 33 مدال رسید و قایقرانان ایرانی برای اولین بار و با اقتدار در صدر آسیا قرار گرفتند.

در رده سنی جوانان و در بخش مردان، ایران با کسب 6 مدال طلا و 1 مدال نقره اول، قزاقستان با کسب 2 مدال طلا، 4 مدال نقره و 2 مدال برنز دوم، و ازبکستان با کسب 1 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز سوم شدند.

در رده سنی جوانان و در بخش بانوان، ایران با کسب 6 مدال طلا، 1 مدال نقره و 1 مدال برنز، قزاقستان با کسب 3 مدال طلا، 1 مدال نقره و 2 مدال برنز، و کره با کسب 3 مدال نقره و 2 مدال برنز در رده‌های اول تا سوم جای گرفتند.

در رده سنی بزرگسالان و در بخش مردان، چین با 7 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز اول، ایران با 5 مدال طلا، 2 مدال نقره و 3 مدال برنز دوم، و قزقستان با 1 مدال طلا، 7 مدال نقره و 3 مدال برنز سوم شدند.

در رده سنی بزرگسالان و در بخش بانوان، چین با 8 مدال طلا ، ایران با 1 مدال طلا و 7 مدال نقره و هند با 1 مدال طلا و 2 مدال برنز مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در مجموع نیز ایران با کسب 18 مدال طلا، 11 نقره و 4 برنز دربخش مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا در رده اول قرار گرفت. چین با کسب 15 مدال طلا و 2 مدال نقره و 2 مدال برنز دوم شد و قزاقستان با 7 طلا، 12 نقره و 7 برنز در مکان سوم ایستاد.

کشورهای ازبکستان، کره جنوبی، ژاپن، تایلند، قرقیزستان، هند و افغانستان در رده‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.
بدین ترتیب مسابقات قهرمانی آسیا آب‌های آرام با درخشش قایقرانان کشورمان به پایان رسید.

 

کد خبر 148694
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز