همشهری آنلاین: معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران گفت: از ابتدای اعزام زائران ایرانی به عربستان تا امروز شش نفر فوت کرده و هفت زائر برای طی مراحل درمان به ایران اعزام شده‌اند.

حج

دکتر ولید دنده بر، در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: تا پایان وقت امروز 85 هزار زائر ایرانی در مکه استقرار خواهند یافت که 5 هزار زائر نیز هم اکنون در مدینه منوره هستند که اینها نیز تا روز دوشنبه9 آبان به مکه اعزام خواهند شد.

وی درباره آخرین اطلاعات از بیماران بستری شده ایرانی در بیمارستان‌های عربستان و همچنین مراکز درمانی سازمان حج و زیارت گفت: هم اکنون در بیمارستان‌های مدینه منوره متعلق به عربستان هیچ مورد بستری نداریم اما در بیمارستان‌های سعودی مکه 6 بیمار ایرانی بستری هستند که پزشکان کشورمان با مراجعه به این بیمارستان‌ها روند درمان آنها را زیر نظر دارند.

دکتر دنده بر افزود: در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه 17 مرد و 14زن و همچنین در بیمارستان‌های این مرکز در مدینه 5 مرد و 9 زن بستری هستند.

وی گفت: از آغاز اعزام زائران ایرانی به عربستان تاکنون دو زائر زن در مدینه منوره و چهار زائر شامل سه مرد و یک زن در مکه مکرمه به دلایل تصادف، ایست قلبی و بیماری‌های قلبی ریوی فوت کرده‌اند.

دنده بر افزود: تاکنون هفت زائر ایرانی برای ادامه درمان به کشور اعزام شده‌اند و قرار است دو زائر دیگر نیز به زودی اعزام شوند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه در مراکز پزشکی این سازمان در مکه و مدینه خدمات درمانی از قبیل ویزیت عمومی، تخصصی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی و نوارقلب ارائه می‌شود افزود: تاکنون 9 هزار و 503 مورد از این خدمات ارائه شده است.

وی گفت: تاکنون 1014 مورد اعزام آمبولانس به هتل‌ها داشته‌ایم که 66 مورد اعزام آمبولانس آی سی یو موبایل بوده است.

دکتر دنده بر ادامه داد: تاکنون 118 مورد خدمات توانبخشی شامل ویلچر، عصا و کپسول اکسیژن در مکه و مدینه تقدیم زائران شده است.

دکتر دنده بر با قدردانی از زحمات پزشکان ایرانی مستقر در مکه و مدینه افزود: تاکنون هیچ بیماری اپیدمی و خطرناکی میان همه زائران حج تمتع گزارش نشده است.

کد خبر 149660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز