همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هشتم آبان، مقارن با دوم ذی الحجه، همه زائران ایرانی با حضور در مکه مکرمه، آماده انجام مناسک حج خواهند بود.

حج

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به مدینه، تاکنون از 97 هزار زائر ایرانی بیش از 60 هزار زائر وارد عربستان شدند که از این تعداد 26 هزار نفر در مدینه و 34 هزار نفر در مکه اقامت دارند.

تاکنون، حدود 750 هزار زائر از دیگر کشورها وارد عربستان شده‌اند.

در ادامه برنامه‌های سرپرست بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با حضور در حسینیه شیعیان مدینه با شیخ کاظم الامری فرزند مرحوم آیت الله محمد علی الامری زعیم شیعیان عربستان دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و نمایندگان بعثه‌های سایر علما و مراجع تقلید عالم تشیع، سرپرست بعثه مقام معظم رهبری را همراهی می‌کردند.

همچنین امروز حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، پذیرای نمایندگان بعثه‌های سایر علما و مراجع تقلید در محل بعثه بود.

سرپرست بعثه مقام معظم رهبری همچنین از آشپزخانه‌های مرکزی الدخیل و زین مدینه دیدن کرد؛ در هر وعده غذایی در این دو آشپزخانه 31 هزار پرس غذا سرو می‌شود.

خبر دیگر اینکه معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری، شرایط حج امسال را بهتر از سال گذشته دانست و گفت: مسئولان حج، رفتار کشورهای میزبان را رصد و از طریق مقامات مربوط در ایران به مسئولان عربستانی منعکس می‌کنند.

آقای فلاح زاده افزود:‌ آنچه مشهود و محسوس است آن است که دولت عربستان موضع حج را خارج از مسائل سیاسی می‌بیند.

کد خبر 149220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز