همشهری آنلاین: اثر جکسون پولاک مربوط به سال 1950 متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران امروز به ژاپن می‌رود.

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه آثار جکسون پولاک از 10 نوامبر 2011 تا 6 می 2012 میلادی به مدت شش ماه در موزه ملی هنرهای مدرن توکیو برگزار می‌شود و موزه هنرهای معاصر تهران به دنبال تقاضای موزه توکیو اثری از جکسون پولاک را برای این نمایشگاه امانت می‌دهد.

محمود شالویی رییس موزه هنرهای معاصر تهران درباره امانت سپاری آثار گفت: در راستای تعامل و همکاری بین موزه‌ای و ارتباط موزه هنرهای معاصر تهران با موزه‌های معتبر جهان در سال جاری نیز درخواست‌هایی برای امانت‌سپاری آثار به موزه هنرهای معاصر تهران ارائه شد.

شالویی ادامه داد : موزه ملی هنرهای مدرن توکیو نیز درخواست امانت اثری از جکسون پولاک را برای نمایشگاه آثار این هنرمند برای مدت شش ماه به موزه هنرهای معاصر تهران ارائه کرد که این درخواست مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت و موافقت شد این اثر به توکیو امانت داده شود.

وی گفت: اثری که از سوی موزه هنرهای معاصر تهران به موزه ملی هنرهای توکیو امانت داده می‌شود، از مهمترین آثار جکسون پولاک است و به همین خاطر، در پوستر نمایشگاه نیز از این اثر استفاده شده است.

شالویی درباره ضمانت اثر از سوی موزه ملی هنرهای مدرن توکیو گفت: در این زمینه کشور امانت گیرنده متعهد است که در نگهداری و محافظت از اثر در حمل و نقل، نصب و محل مناسب نمایشگاه تضمین دهد و متناسب با قیمتی که از مراجع معتبر گرفته شده است، اثر را بیمه کند که درباره این اثر تضمین لازم گرفته شده است.

کازو ناکابایاشی؛ نمایشگاه گردان ارشد موزه ملی هنرهای مدرن توکیو درباره این نمایشگاه گفت: این اولین نمایشگاه مرور آثار جکسون پولاک در ژاپن است که بیش از 60 اثر از پولاک را به نمایش می‌گذارد و روند شکل‌گیری و تحولات هنری وی را نشان می‌دهد.

ناکابایاشی ادامه داد: اثری که از سوی موزه هنرهای معاصر تهران به توکیو امانت داده می‌شود یکی از مهمترین و گرانترین آثار جکسون پولاک است که در سال 1950 میلادی یعنی اوج درخشش و شکوفایی پولاک خلق شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه آثار جکسون پولاک از مجموعه‌های شخصی ژاپن، موزه‌ها و مجموعه‌داران اروپا و آمریکا امانت گرفته شده است.

 

 

کد خبر 150166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز