شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب سارقی است که بعد از سرقت اسناد و مدارک از خودروی یک مرد بنگاه دار به بهانه پس دادن مدارک دست به اخاذی از او زده است.

متهم

سوم مرداد ماه امسال مرد 57‌ ساله‌ای به شعبه چهارم دادیاری در دادسرای جنایی تهران رفت و مدعی شد که در دام یک دزد حرفه‌ای گرفتار شده است. این مرد در تشریح ماجرا به دادیار پرونده گفت: من صاحب یک بنگاه معاملات املاک در سعادت‌آباد هستم و یک روز قبل در حالی که مقداری اسناد و مدارک داخل ماشینم بود، آن را مقابل مغازه‌ام پارک کردم و بعد از پیاده شدن از ماشین وارد بنگاه شدم.

وی ادامه داد: چند ساعت بعد وقتی قصد داشتم سوار ماشین شوم در کمال تعجب دیدم که کیف حاوی مدارک از داخل ماشینم به سرقت رفته و از آنجا که داخل کیف مدارکی شامل اسناد خانه، وکالتنامه و قراردادهای مربوط به بنگاه بود، تصمیم گرفتم هرچه زودتر ماجرا را گزارش دهم تا سارق دستگیر شود.

بعد از اظهارات این مرد، پرونده در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق ناشناس شروع شد. در حالی که بررسی‌ها در این زمینه ادامه داشت مالباخته نزد ماموران پلیس رفت و آنها را در جریان ماجرای مهمی قرار داد.

او گفت: چند ساعت بعد از شکایتم، سارق ناشناس با من تماس گرفت و گفت که در ازای دریافت 5‌ میلیون تومان حاضر است کیف حاوی مدارک و اسناد را به من برگرداند. من که به‌شدت نگران اسناد و مدارک داخل کیف بودم قبول کردم که در ازای دریافت آنها1.5 میلیون تومان به وی پرداخت کنم. بعد از دریافت شماره حساب از وی، این مبلغ را به حسابش واریز کردم اما با گذشت چند ساعت نه تنها سارق ناشناس مدارکم را پس نداد بلکه دیگر گوشی‌‌اش را جواب نداد.

بعد از اظهارات این مرد ماموران به ردگیری شماره حسابی پرداختند که سارق ناشناس در اختیار مالباخته قرار داده بود اما هیچ سرنخی از وی به دست نیاوردند. وقتی مشخص شد که متهم همه مبلغ واریز شده به حسابش را برداشت کرده است، ماموران راهی بانکی شدند که سارق به آنجا مراجعه کرده بود و توانستند در بررسی دوربین مداربسته بانک، تصویری از مرد سارق به دست آورند.

سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: از آنجا که هنوز ردی از مرد سارق به‌دست‌نیامده است، قاضی پرونده با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش متهم در روزنامه‌ها از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است که اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 63957755 یا 63981522 در اختیار ماموران قرار دهند.

کد خبر 150398
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز