همشهری آنلاین: رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران درپی وقوع آتش‌سوزی شنبه شب در باغ قلهک از طرح شکایت مجدد شهرداری تهران از سفارت انگلستان به دلیل تکرار اقدامات غیرقانونی برای از بین بردن فضاهای سبز خبر داد.

gholhak

 

علی محمد مختاری درباره وقوع آتش سوزی در باغ قلهک گفت: کارشناسان کمیسیون ماده هفت، شهردار ناحیه و رئیس اداره فضای سبز منطقه سه شنبه شب و پس از آن که در جریان آتش‌سوزی قرار گرفتند در محل باغ قلهک حاضر شدند و حوالی ساعت 21 گزارش دریافت شده در این خصوص تایید شد.

وی با بیان اینکه مسئولان سفارت انگلیس از ورود ماموران آتش‌نشانی برای اطفای حریق ممانعت کردند ادامه داد: بنابر دستور صادر شده، علاوه بر کارشناسان کمیسیون ماده هفت، اکیپ‌های آتش‌نشانی برای اطفای حریق احتمالی که ممکن بود به هر دلیل تسری یابد در اطراف باغ قلهک مستقر شدند.

مختاری با اشاره به شکایت اخیر شهرداری تهران درباره قطع و سوزاندن 310 اصله درخت اعلام کرد: اخیرا سفارت انگلستان مجددا به قطع 30 اصله درخت دیگر در باغ قلهک اقدام کرده بود و احتمالا آتش‌سوزی دیشب با هدف از بین بردن بقایا، خاشاک و تنه درختان قطع شده صورت گرفته است.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به تشکیل جلسه مجدد کمیسیون ماده هفت به دلیل تکرار تخلف سفارت انگلستان و قطع مجدد 30 اصله درخت دیگر گفت: در این جلسه جریمه 510 میلیون تومانی که بابت قطع 310 اصله درخت درنظرگرفته شده بود به سه برابر افزایش یافت.

وی افزود: در حالی که برابر قانون، غرس دوبرابر محیط بن درختانی که از بین رفته بر عهده خاطیان است، اما اعضای کمیسیون ماده هفت سفارت انگلستان را به غرس سه برابر محیط بن درختان موظف کرد.

مختاری خاطرنشان کرد: پرونده این تخلف به دادگاه ارسال شده و قاضی پرونده باید در مورد دیگر بخش‌های اعمال قانون اعلام نظر کند.

به گفته وی، برابر قانون، دادگاه می‌تواند فردی که به از بین بردن بیش از 30 اصله درخت اقدام کند به حبس تعزیزی از 6 ماه تا سه سال محکوم کند.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر ضرورت پایبندی سفارت انگلیس به قانون اظهارکرد: درختان موجودات جانداری هستند که فردی حق ندارد این گونه آنها را از بین ببرد.

مختاری افزود: باغ قلهک درختان 150 ساله‌ای دارد و ادعای سفارت انگلیس مبنی بر این که طوفان باعث از بین رفتن درختانی با بن150 تا 200 سانتیمتری به لطیفه می‌ماند.

وی به ایسنا گفت: این اقدامات سفارت انگلیس از نظر قانونی و حقوقی قابل پیگرد است و شهرداری تهران نیز در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

 

کد خبر 150490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز