دوشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از سه‌شنبه 17 آبان آغاز می‌شود.

 سید جلال طباطبایی درگفت‌وگو با ایسنا، افزود: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد از فردا 17 آبان آغاز می‌شود و تا 25 آبان ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی http://sanjesh.org  ادامه دارد.

وی با اشاره به امکان خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش، افزود: هزینه کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون هر کد رشته امتحانی 14 هزار و300 تومان است.

به گفته طباطبایی، داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام در دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی و غیر دولتی هستند باید علاوه بر مبالغ ثبت‌نام، مبلغ 4 هزار و 600 تومان نیز پرداخت کنند.

 برگزاری آزمون بدون تغییر در 26 بهمن

معاون سازمان سنجش با اشاره به تقویم آزمونی کارشناسی ارشد 91، اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد در روزهای 26 تا 28 بهمن ماه برگزار می‌شود.

 وی به آغاز زمان اصلاح اطلاعات ثبت‌نامی آزمون کارشناسی ارشد 91 از 29 آبان ماه جاری اشاره کرد و گفت: داوطلبان می‌توانند تا اول آذر ماه نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

 طباطبایی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دوم خرداد ماه سال آینده اعلام می‌شود، افزود: انتخاب رشته داوطلبانی که در آزمون مجاز می‌شوند نیز در همین پروسه زمانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پذیرفته‌شدگان دوره روزانه آزمون سال گذشته حق ثبت‌نام در این آزمون را ندارند، اظهار کرد: داوطلبان در انتخاب کد رشته‌های امتحانی اول و دوم و همچنین حوزه امتحانی دقت کنند، چون پس از ثبت‌نام به درخواست‌های واصله در این خصوص ترتیب اثر داده نمی‌شود.

معاون سازمان سنجش با تاکید بر اینکه در پایان ثبت‌نام تایید صحت اطلاعات ارسالی برعهده داوطلب است، خاطرنشان کرد:

پس از تکمیل فرم تقاضانامه دریافت کد رهگیری 14 حرفی الزامیست.

طباطبایی در خاتمه در خصوص چگونگی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 91، افزود: فرایند برگزاری آزمون امسال نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است

کد خبر 150525
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز