جمعه ۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

پیروزی تیم ملی ایران در بازی شب گذشته مقابل بحرین، تا حدود زیادی صعود به مرحله بعدی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را قطعی می‌کرد ولی شاگردان کارلوس کی‌روش در این بازی فقط یک امتیاز گرفتند تا رقابت در این گروه همچنان ادامه داشته باشد.

فوتبال

ایران در شرایطی مقابل بحرین به تساوی 1-1 رسید که پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد و در دقیقه92 به گل تساوی رسید.ایران در حالی مقابل بحرین قرار گرفت که نسبت به بازی رفت 3تغییر در ترکیب تیم ایجاد شد. حسین ماهینی در دفاع راست جایگزین خسرو حیدری شد، غلامرضا رضایی به جای میلاد میداوودی در ترکیب قرار گرفت و کریم انصاری‌فرد هم در نوک خط حمله جای محمد قاضی را گرفت.نکته قابل توجه در شروع بازی سکوهای خالی ورزشگاه منامه بود و استقبال خوبی از این بازی صورت نگرفته بود. ایران بر خلاف پیش‌بینی‌ها در 20دقیقه اول، بازی خوبی را به نمایش نگذاشت و تعداد پاس‌های اشتباه شاگردان کی روش زیاد بود.همین موضوع باعث شد تا بحرینی‌ها چند حمله نصفه و نیمه را روی دروازه ایران انجام دهند.

بعد از گذشت 20 دقیقه، بازی ایران نظم بهتری پیدا کرد و بازیکنان سعی داشتند با پاس‌های کوتاه جریان بازی را در اختیار بگیرند. شاگردان کی‌روش حتی در چند صحنه هم به دروازه بحرین نزدیک شدند ولی موقعیت صددرصد گلزنی نداشتند.در این میان بازیکنان بحرین هنگام از دست دادن توپ، دفاع فشرده را در دستور کار قرار داده و روی ضدحملات برنامه‌ریزی کرده بودند.در ضمن تیم میزبان بیشتر به توپ‌های هوایی و ارسال از کناره‌ها رو آورده بود که البته توپ‌های ارسالی بازیکنان بحرین توسط بازیکنان بلند قامت ایران برگشت داده می‌شد.ایران بر خلاف بحرین بازی روی زمین را در دستور کار قرار داده بود ولی نکته مهم کیفیت نامطلوب زمین چمن ورزشگاه بود.

در دقیقه 45 سرانجام بحرین به گل رسید.محمدرضا خلعتبری در زمین خودی بی‌جهت توپ را با پشت پا پاس داد و همین موضوع باعث شد تا بازیکن بحرین صاحب توپ شده و با خطای نکونام در سمت چپ محوطه جریمه ایران سرنگون شود.در این لحظه ضربه ایستگاهی بازیکن بحرین در آستانه ورود به گوشه دروازه ایران بود که مهدی رحمتی به سختی توپ را دفع کرد ولی در برگشت محمد العجمی روی یک پاس عرضی گل اول بحرین را زد تا ایران نیمه اول را با شکست به رختکن برود. این برای نخستین بار در دوره مربیگری کی روش در تیم ملی بود که ایران از حریفش عقب می‌افتاد. در آغاز نیمه دوم این موضوع مشخص بود که ایران درصدد رسیدن به گل تساوی است و فشار بازیکنان روی دروازه بحرین بیشتر شد ولی در‌15دقیقه ابتدایی هیچ موقعیتی نصیب ایران نشد.

کی روش در دقیقه60 دست به 2تعویض زد؛ محمد قاضی در نوک خط حمله جایگزین کریم انصاری‌فرد شد که نمایش ضعیفی داشت و جواد کاظمیان هم به جای خلعتبری وارد زمین شد. 3دقیقه بعد نخستین موقعیت جدی ایران روی دروازه حریف خلق شد که ضربه سر قاضی را دروازه‌بان بحرین دفع کرد. یک دقیقه بعد هم ایران دو باره می‌توانست توسط عقیلی به گل برسد ولی بازیکنان بحرین مانع از گلزنی میهمان شدند. در این لحظات فشار زیادی از سوی بازیکنان ایران روی دروازه بحرین ایجاد شده بود.در دقیقه 69 ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که تیموریان توپ برگشتی توسط مدافعان بحرین را به بالای دروازه زد.
ایران در حالی بازی سراسر هجومی را در دستور کار قرار داده بود که میزبان چشم به ضدحملات داشت، در ضمن بحرینی‌ها تاکتیک اتلاف وقت را هم در دستور کار قرار داده بودند و در چند صحنه وقتی به زمین افتادند، بازیکنان ایران حاضر نبودند توپ را به بیرون بزنند.

کی‌روش در دقیقه 78 هم میداوودی را به جای رضایی وارد زمین کرد تا آخرین شانس خود را برای زدن گل تساوی امتحان کند. در دقیقه 88 بود که شوت جواد نکونام با فاصله‌ای کم از کنار دروازه بیرون رفت تا حملات ایران همچنان به در بسته بخورد.نکته قابل توجه تحرک میداوودی و قاضی در خط حمله بود و در دقیقه 92 بود که سرانجام ایران به گل مساوی رسید.قاضی روی یک ارسال بلند با ضربه سر، تیر دروازه بحرین را به لرزه در آورد ولی توپ برگشتی توسط مجتبی جباری به گل تساوی تبدیل شد تا ایران در منامه 8 امتیازی شود. در دیگر بازی این گروه قطر 4 برصفر اندونزی را برد تا مانند ایران ‌8 امتیازی شود.

کد خبر 150881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز