تمام کارشناسانی که درباره کی‌روش نظر می‌دهند، معتقدند که او برای ساختن یک تیم جدید نیاز به زمان بیشتری دارد.

فوتبال

بازی با بحرین و اشکالاتی که در بازی تیم ملی دیده شد، یک بار دیگر این نظریه را تأیید کرد. تساوی یک- یک مقابل بحرین در منامه نتیجه بدی محسوب نمی‌شود و ایران همچنان شانس اول صعود از گروه E به مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی در آسیاست، ولی برطرف کردن این ضعف‌ها برای موفقیت در مرحله بعد که حریفان قطعا قوی‌تر از قطر و بحرین خواهند بود، حیاتی است. این مهم‌ترین نکاتی است که در بازی منامه دیده شد.

اشتباه رحمتی

بحرین در این بازی موقعیتی نداشت و تک گل این تیم روی یک ضربه ایستگاهی نه‌چندان خطرناک به ثمر رسید. در این صحنه، رحمتی به جای دور کردن توپ، آن را در همان نقطه دفع کرد تا بحرینی‌ها در ریباند به گل برسند. مدافعان تیم ملی هم در این صحنه تاخیر داشتند و دیرتر از بحرینی‌ها به توپ رسیدند. از طرف دیگر در حالی که 5 مهاجم بحرین در این منطقه حاضر بودند، تنها 2 مدافع تیم ملی برای دفع توپ برگشتند.

پاس‌های اشتباه

این نخستین باری بود که تیم ملی در دوره کی‌روش از حریفش عقب می‌افتاد و از این نظر دیدن واکنش تیم جالب بود. انتظار می‌رفت تیم ملی که در رختکن هم پای حرف‌های کی‌روش نشسته بود، نیمه دوم را با آرامش شروع کند، ولی بازیکنان تیم ملی با وجود اینکه 45 دقیقه برای زدن گل تساوی فرصت داشتند، با عجله به بازی ادامه دادند و نتیجه آن پاس‌های اشتباه در جریان حملات بود. به تدریج پاس‌های بلند جای پاس‌های کوتاه را گرفت و تیم ملی در دقایق پایانی به بازی سنتی سال‌های دور برگشت.

میداوودی دیر آمد

هر سه تعویض کی‌روش در خط حمله بود و این نشان می‌دهد که او از خط حمله‌‌اش رضایت ندارد. تیم ملی نسبت به بازی رفت در خط حمله 2 تغییر داشت، ولی رضایی و به‌ویژه انصاری‌فرد کم‌اثر بودند. ورود قاضی تحرک خط حمله را بیشتر کرد و میداوودی هم تنها بازیکنی بود که با عبور از یار مستقیم‌اش توانست چند بار دفاع بحرین را بشکافد اما عجیب بود که کی‌روش او را تنها در 15دقیقه پایانی به زمین فرستاد؛ در حالی که کاظمیان که زودتر به زمین رفته بود، نتوانست تغییری در شرایط بازی به‌وجود آورد.

هنوز صعودمان قطعی نیست

کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی گفت: «به بازیکنان بحرین به خاطر عملکرد خوب‌شان در این بازی تبریک می‌گویم. بر این باورم که بحرین می‌تواند قطر را شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند. معتقدم که تساوی نتیجه‌ عادلانه‌ای برای این دیدار بود؛ چرا که هر دو تیم با تاکتیک و برنامه بازی می‌کردند.»

او درباره جریان بازی اضافه کرد: «در نیمه اول هر دو تیم بازی پایاپایی را ارائه دادند، ولی بازیکنان بحرین از اشتباه‌ بازیکنان‌ما نهایت استفاده را بردند و به گل رسیدند. معتقدم آنها شایسته این گل نبودند و بازی باید در نیمه اول با تساوی به پایان می‌رسید. در نیمه دوم برای جبران گل خورده تلاش بسیاری کردیم و فرصت‌های زیادی از دست دادیم. عملکرد بازیکنان بحرین در نیمه دوم نسبت به نیمه اول افت کرد و بازیکنان ما به خوبی از این فرصت استفاده کردند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند.»

او با توجه به دو بازی باقیمانده گفت: «صعود ما از این گروه هنوز قطعی نیست، دو بازی دیگر در پیش رو داریم و برای صعود به مرحله بعد باید در هر دو دیدار پیروز شویم».

گراهام تیلور، سرمربی بحرین هم گفت: «از اینکه شاگردانم توانستند مقابل ایران چنین بازی خوبی را ارائه دهند، خوشحالم. بعد از پایان بازی به محض اینکه وارد رختکن شدم روی صفحه وایت بورد نوشتم من به شما افتخار می‌کنم. با نمایش خوبی که در این بازی داشتیم توانستیم آبروی از دست رفته را به تیم بازگردانیم.»

تیلور که تیمش در رده سوم گروه است در پایان گفت که بحرین سه‌شنبه در قطر تنها برای پیروزی به میدان می‌رود.

با گذشت 4 بازی، تیم ایران با 8 امتیاز صدرنشین است و قطر با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد. بحرین 5 امتیازی که تفاضل گل خوبی ندارد، برای حفظ شانس صعود سه‌شنبه باید در دوحه مقابل قطر به پیروزی برسد، در حالی که ایران با شکست اندونزی احتمالا صعود می‌کند.

کد خبر 150990
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز