علی نیکزاد در خصوص الزام شرکتهای هواپیمایی برای خرید نقدی سوخت اظهار داشت: شرکتهای هواپیمایی پس از هدفمندی یارانهها در جلسهای اعلام کردند که اگر قیمت بلیت هواپیما 17 درصد افزایش یابد کیفیت خدمات را افزایش میدهیم و پول سوخت را هم با قیمت 400 تومان میپردازیم.
وی با بیان اینکه ابتدا 14 درصد مجوز دادیم اما کافی نبود افزود: براساس درخواست شرکتهای هواپیمایی، قیمت بلیت در مسیرهای پروازی با مسافران کمتر 10 درصد و در مسیرهای پروازی با مسافران بیشتر 18 درصد گرانتر شد بنابراین متوسط افزایش قیمت بلیت به 16.5 تا 17 درصد رسید تا مشکلات افزایش هزینههای شرکتهای هواپیمایی برطرف شود.
وزیر راه و شهرسازی به مهر گفت: از زمانی که اجازه فروش بلیت گران به شرکتهای هواپیمایی داده شد قرار شد پول سوخت را با قیمت 400 تومان به شرکت نفت بپردازند.
وی در پاسخ به اینکه اگر شرکتهای هواپیمایی در تسویه هزینه سوخت مشکل دارند و از سویی در کیفیت خدماتدهی هم تغییری ایجاد نشده است پس چرا بلیت هواپیما گران شد، افزود: شرکتهای هواپیمایی به دولت پیشنهاد دادند که افزایش 17درصدی قیمت بلیت هواپیما می تواند هزینههای ناشی از افزایش قیمت سوخت از 100 تومان به 400 تومان را پوشش دهد بنابراین دولت هم مجوز افزایش قیمت بلیت را داد.