همشهری آنلاین: روزهای گذشته خبری مبنی بر ممنوعیت حضور بانوان در پیست‌های اسکی بدون حضور سرپرست قانونی یا همسر منتشر شده بود که رئیس و نائب رئیس فدراسیون اسکی و مسئولان سه پیست این موضوع را تکذیب و تاکید کردند که هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

اسکی

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز قبل خبر ممنوعیت ورود بانوان بدون سرپرست در پیست‌های اسکی در برخی منابع سایبری منتشر شد اما این موضوع واکنش با رئیس فدراسیون اسکی مواجه شد. این خبر که بازتاب بسیاری در میان رسانه‌ها و مردم داشت با واکنش رئیس فدراسیون اسکی نیز مواجه شد.

هیچ ارگانی عدم حضور بانوان در پیست‌های اسکی را به ما ابلاغ نکرده است
عیسی ساوه شمشکی رئیس فدراسیون اسکی در واکنش به خبر ممنوعیت ورود بانوان به پیست‌های اسکی بدون حضور بدون سرپرست قانونی یا همسر گفت: بانوان مانند گذشته با پوشش اسلامی و همان پوششی که در برف استفاده می‌کردند مشغول اسکی کردن هستند.

وی تاکید کرد: عده‌ای می خواهند با بیان شایعات بی‌اساس، حاشیه‌سازی کند.

اداره اماکن ناجا هم ممنوعیت حضور بانوان در پیست‌های اسکی را ابلاغ نکرده است

رئیس فدراسیون اسکی در گفتگو با پانا با تاکید بر اینکه نه از طریق وزارت ورزش و جوانان و نه از طریق اداره اماکن ناجا چنین موضوعی به ما ابلاغ نشده است و این موضوع صحت ندارد افزود: بانوان مانند گذشته با پوشش اسلامی و همان پوششی که در برف استفاده می‌کردند مشغول اسکی کردن هستند.

وی اظهار داشت: حدود 10 روزی است که پیست اسکی توچال فعالیتش را آغاز کرده است. نیروی انتظامی تهران بزرگ و پلیس کوهستان در این مجموعه مستقر است و خانم‌ها و آقایان هیچ مشکلی برای اسکی کردن ندارند.

ساوه شمشکی گفت: روال کاری ما مانند سال‌های گذشته است و هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد. عده‌ای می‌خواهند با بیان شایعات بی‌اساس حاشیه‌سازی کند. این موضوع به هیچ وجه رخ نداده است.

وی افزود: در کوهستان و پیست‌های اسکی هوا به قدری سرد است که همه باید پوشش کاملی داشته باشند.

حضور بانوان در پیست‌ های اسکی محدودیتی ندارد

مسئولان پیست‌های اسکی توچال، دیزین و شمشک و مجتمع‌های تفریحی زمستانی در استان تهران نیز در این زمینه گفتند که هیچ محدودیتی برای حضور و ورزش بانوان در این مجتمع‌ها وجود ندارد.
 
   
مرتضی اصفهانی مدیرعامل مجموعه ورزشی توچال به ایرنا گفت: هر دستورالعملی باید از مجاری رسمی خودش ابلاغ شود و چنین دستوری در کار نبوده است.
 
علاوه بر رئیس فدراسیون اسکی و مسئولان پیست‌های اسکی توچال، دیزین و شمشک، نائب رئیس فدراسیون اسکی نیز در جدیدترین اظهارنظر تاکید کرده است که بانوان برای اسکی نیازی به همراه ندارند و تنها باید حجاب را رعایت کنند.

بانوان در اسکی فقط باید حجاب را رعایت کنند 

نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی تاکید کرد بانوان برای حضور در پیست‌های اسکی نیازی به همراه ندارند و اصولا اسکی ورزشی خانوادگی است.

بهار خیرخواه نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی ایران ادامه داد: صدور چنین دستورالعملی در اسکی اصولا اجرایی نیست چرا که نمی‌توان به اسکی بازان تکلیف کرد که با چه کسانی به پیست بروند، ضمن اینکه اسکی ورزشی خانوادگی است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای حفظ و رعایت شئونات در پیست‌های اسکی نیز طی جلسه ای که اخیرا با روسای پیست‌های اسکی داشتیم، پوشش هایی را طراحی کردیم که شامل کلاه، شال، دستکش و سایر موارد لازم برای بانوان است.

more  چطور بی‌خطر اسکی کنیم؟

نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی ایران به خبر تاکید کرد: الگوی مصوب برای پوشش بانوان از هفته آینده در قسمت ورودی پیست‌های اسکی و بر روی بورد اطلاعات نصب خواهد شد و اسکی بازان نیز موظف هستند که موارد اعلام شده را رعایت کنند. این در حالی است که در اطلاعیه‌ای هم که به تازگی توسط نیروی انتظامی ابلاغ شده چنین شرطی وجود ندارد.

کد خبر 151162
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز