گروه دانش و سلامت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با مصوبه دولت در مورد قلیان‌ و خروج قهوه‌خانه‌ها از شمول آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات نه تنها موافق نیستیم بلکه با آن مخالف هستیم.

قلیان

دکتر مرضیه وحید‌دستجردی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پیشنهاد ما درباره قلیان همان پیشنهادی بود که در ستاد مبارزه با دخانیات مطرح کردیم و خوشبختانه در کمیسیون اجتماعی دولت رای آورد.

روز گذشته روزنامه همشهری در یادداشت خود تصریح کرده بود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که متولی امر سلامت عمومی است ظاهرا به شدت از این مصوبه ناراضی است و حتی یکی از مسئولان ذی‌ربط این وزارتخانه اعلام کرده است که در جریان چنین‌ طرح پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت به دولت نیست!

این اظهارنظر را باید به این مفهوم تلقی کرد که دولت راسا مصوبه‌ای را به نام پیشنهاد تخصصی وزارت بهداشت به تصویب رسانده و ابلاغ کرده است.

حالا وزیر بهداشت رسما گفته مصوبه خروج قهوه‌خانه‌ها از شمول آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات، دقیقا مخالف پیشنهاد وزارت بهداشت است.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه به‌رغم مخالفت وزارت بهداشت، مصوبه مذکور اجراشد، گفت: باید بپرسیم که این مصوبه از کجا نشأت گرفته است.

وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در مصوبه‌ای بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت و به استناد ماده (18) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، آئین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را اصلاح کردند و بر اساس آن، قهوه‌‌خانه‌ها از شمول آئین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات خارج شدند.

اکنون به نظر می‌رسد با اظهارنظر وزیر بهداشت فصل دیگری در پرونده قلیان گشوده شده است. دولت باید پاسخ بدهد که چگونه پیشنهاد مخالفت وزارت بهداشت به موافقت تبدیل شده و به اسم این وزارتخانه تمام شده است؛ ماجرای قلیان هنوز تمام نشده و این اول راه است.

کد خبر 151541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز