یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: یک روز بعد از مهلت تعیین‌شده توسط اتحادیه عرب برای دولت بشار اسد در قبول یا رد طرح این اتحادیه، رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگویی با روزنامه انگلیسی ساندی‌تایمز به‌طور تلویحی این طرح را رد کرد.

بشار اسد

اسد در این گفت‌وگو، تصمیمات اخیر اتحادیه عرب را نشانه‌ای از شکاف میان اعراب دانست و گفت، این تصمیمات زمینه را برای مداخله خارجی در سوریه فراهم می‌کند که عواقب هولناکی برای منطقه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که دولتش دربرابر فشارها کوتاه نخواهد آمد و به سرکوب گروه‌های شبه‌نظامی مسلح که وحدت و ثبات سوریه را نشانه رفته‌اند، ادامه می‌دهد.

او در ادامه، گام‌های بعدی دولتش در زمینه اصلاحات سیاسی را تشریح کرد و گفت، درماه‌های فوریه یا مارس مردم سوریه در انتخاباتی نمایندگان مجلسی را انتخاب می‌کنند که قانون اساسی جدید کشور را می‌نویسد.

در قانون اساسی، تاریخ و چگونگی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص خواهد شد، البته اگر نویسندگان قانون اساسی صلاح بدانند که رئیس‌جمهوری وجود داشته‌باشد. اگر هم لازم نباشد که هیچ. به هر حال صندوق‌های رای مسیر آینده سوریه و رئیس‌جمهور بعدی را مشخص می‌کنند.

مخالفان مسلح سوریه که در روزهای اخیر بر حملات خود افزوده‌اند، یکشنبه به یکی از ساختمان‌های حزب بعث در دمشق حمله کردند. البته این ساختمان خالی بوده ‌است.

وزیر خارجه سوریه ضمن محکوم‌کردن اتحادیه عرب گفت: این اتحادیه به دنبال مداخله خارجی است.

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی اما ضمن رد هرگونه دخالت خارجی در تحولات سوریه، از این تحولات ابراز تأسف کرد.

وی گفت که این سازمان نشستی ویژه درباره سوریه ترتیب خواهد داد.

تظاهرات حمایت از اسد در دمشق

یکشنبه بار دیگر هزاران نفر از مردم دمشق در حمایت از بشار اسد و دولت سوریه در خیابان‌ها تظاهرات کردند. آنها در این تظاهرات هرگونه دخالت خارجی برای بحران‌آفرینی در سوریه را محکوم کردند.

کد خبر 151686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز