کریم اعظمی: محمد قاضی زودتر از حد تصور در تیم کارلوس کی‌روش تبدیل به یک بازیکن تأثیرگذار شد. او حالا مهاجمی است که بیشتر از کریم‌انصاری‌فرد نظر سرمربی تیم ملی را به خود جلب کرده و در این بازی‌ها مزد اعتماد کی‌روش را هم داده است.

ورزش - فوتبال

البته هنوز برای خیلی‌ها مبهم است که سرمربی تیم ملی برای انتخاب مهاجم نوک، بیشتر روی قاضی نظر دارد یا انصاری‌فرد. نکته جالب توجه این است که حتی قاضی هم در این خصوص نمی‌تواند اظهارنظر شفافی داشته باشد.با این حال قاضی در حال حاضر یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌‌اش را سپری می‌کند، هر چند که ذوب‌آهن تیم باشگاهی‌‌اش چندان وضعیت خوبی در لیگ برتر ندارد و بر خلاف چند سال اخیر هنوز نتوانسته در جمع مدعیان قهرمانی قرار بگیرد. قاضی در مصاحبه با همشهری در مورد وضعیتش در تیم ملی صحبت می‌کند و کار کردن با کی روش. او معتقد است که این مربی پرتغالی دستاوردهای با ارزشی برای فوتبال ایران به یادگار خواهد گذاشت و فوتبال ما باید نهایت استفاده را از کی‌روش ببرد. در ضمن یکی از آرزوهای مهم فوتبالی قاضی این است که یک روز با تیم ملی ایران در جام جهانی صاحب مقام شود؛ آرزویی که حداقل فعلا دست نیافتنی به‌نظر می‌رسد.

  • محمد قاضی 10سال پیش کجا بود؟

در فجر تهران بازی می‌کردم.

  • آن زمان فکر می‌کردی روزی به این جایگاه برسی؟

خیر، اصلا فکر نمی‌کردم ولی تلاش می‌کردم که یک فوتبالیست خوب شوم.

  • چه عاملی باعث شد به سطح اول فوتبال ایران معرفی شوی؟

نمی‌دانم چه‌جوری جواب این سؤال را بدهم. مجید جلالی در فولاد خیلی برایم زحمت کشید و بعد از آن به ذوب‌آهن آمدم و چون این تیم در باشگاه‌های آسیا بازی می‌کرد توانستم خودم را بیشتر نشان دهم.

  • قبل از فولاد کجا بودی؟

بعد از جدایی از فجر تهران به عقاب آمدم و از آنجا به فولاد رفتم و سپس به ذوب‌آهن.

  • مثل اینکه جدایی از فولاد از لحاظ فوتبالی به نفع‌ات شد؟

به هر حال ذوب‌آهن در جام باشگاه‌های آسیا بود و ما حتی تا فینال هم رفتیم. در ضمن رفتن به ذوب‌آهن از لحاظ معنوی هم به نفع‌ام بود چون 3بار توانستم به زیارت خانه خدا بروم.

  • در فولاد هم مهاجم بودی؟

بله. سال اول 11گل برای این تیم زدم که در لیگ یک بودیم و بعد از آن به لیگ برتر آمدیم.

  • قبول داری سبک بازی‌ات شبیه وحیدهاشمیان است؟

هاشمیان فوتبالیست بزرگی است و شاید در بعضی چیزها شبیه هم باشیم. البته بعضی‌های می‌گویند که سبک بازی من شبیه علی دایی است.

  • راستی الگوی تو در بین بازیکنان داخلی و خارجی چه کسانی هستند؟

علی دایی و زالاتان ابراهیموویچ الگوهای من هستند.

  • خیلی‌ها معتقدند فعلا هیچ مهاجمی نمی‌تواند جای دایی را در تیم ملی پر کند.نظر تو چیست؟

من همیشه با واقعیت‌ها زندگی می‌کنم و معتقدم نمی‌توانم مثل دایی باشم ولی همیشه تا آخرین حد توانم تلاش می‌کنم تا بتوانم در خط حمله بازیکن تأثیرگذاری باشم و جواب اعتماد کی‌روش را بدهم. این را همه می‌دانند که دایی چه عملکردی در تیم ملی داشت و خیلی سخت است که مهاجمی در ایران مثل او باشد.

  • کار کردن با کارلوس کی‌روش چطور است؟

او مربی بزرگی است و فوتبال را خیلی خوب درک می‌کند. آینده فوتبال ایران با این مربی روشن است و او دستاوردهای باارزشی برای فوتبال ایران به یادگار خواهد گذاشت. او حتی شیوه درست راه رفتن در تمرینات را هم به بازیکنان یاد داد و به مسائل جزئی توجه زیادی دارد. کی روش از لحاظ فنی و اخلاقی یک مربی فوق‌العاده است.

  • کدامیک از ویژگی‌های شخصیتی کی‌روش قابل توجه است؟

مهم‌ترین نکته آرامش او در تمرینات است و اینکه بازیکنان را به خوبی درک می‌کند. در ضمن از نظر فنی هم بی‌نظیر است.

  • آیا او در تغذیه بازیکنان هم دخالت مستقیم دارد؟

پزشک‌ها در این مورد با ما حرف می‌زنند و در اردوهای مختلف به‌عنوان مثال درصد چربی‌های ما را تست می‌کند. در اردوهای قبلی درصد چربی من 10بود ولی در این اردو به 9 رسید.

  • اگر یک مربی ایرانی در تیم ملی بود فکر می‌کنی الان چنین جایگاهی را داشتی؟

فکر نمی‌کنم. من در ذوب‌آهن خوب کار کردم ولی دعوت نمی‌شدم. خوشحالم که کی‌روش مرا انتخاب کرد و باید جواب اعتماد او را بدهم. قبل از اینکه کی‌روش بیاید مربیان قبلی تمایلی برای استفاده از من نداشتند ولی حالا شرایط تغییر کرده و باید به خاطر انتخاب کی‌روش تا جایی که می‌توانم تلاش کنم.

  • بالاخره مهاجم نوک تیم ملی تو هستی یا انصاری‌فرد؟

واقعا مشخص نیست و اصلا شاید یک روز بیاید که ما 2نفر هم نباشیم. هر بازیکنی عملکرد خوبی داشته باشد دعوت خواهد شد و کی‌روش نشان داد به نام‌ها توجهی ندارد.

  • بزرگ‌ترین آرزویت در تیم ملی چیست؟

اینکه با تیم ملی در جام‌جهانی مقام کسب کنیم.

  • منظورت از مقام کسب کردن یعنی قرار گرفتن بین 4تیم برتر جام جهانی است؟

بله.

  • آیا این یک ‌رؤیا نیست؟

به‌نظر شما فوتبال را می‌توان پیش‌بینی کرد؟ من می‌گویم در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

  • دوست نداری در یک تیم تهرانی بازی کنی یا به اروپا بروی؟

من خیلی دوست دارم در اروپا بازی کنم ولی ابتدا باید در تیم ملی پیشرفت کنم.

  • تو متولد سال 1363 هستی. خیلی‌ها معتقدند با این شکل ظاهری سن‌ات خیلی بیشتر نشان می‌دهد. نظر خودت چیست؟

خیلی‌ها این را به من می‌گویند. من در بازی با سامسونگ در لیگ قهرمانان آسیا چهره‌ام را تغییر دادم و خیلی از همبازی‌هایم گفتند که جوان شده‌ام.

  • فکر می‌کنی ضعف تو در فوتبال چیست؟

نمی‌دانم، در این مورد کارشناسان باید نظر بدهند. شاید یک مقدار باید روی پای راستم بیشتر کار کنم. البته با پای راست گل‌های حساسی زده‌ام.

  • فکر می‌کنی بتوانی جایگاه خودت را در تیم ملی حفظ کنی؟

من باید تلاش کنم در غیر این صورت جایگاهم را از دست می‌دهم. در ضمن باید بگویم که من در 21سالگی ازدواج کرده‌ام و همسرم نقش زیادی در موفقیتم داشته است.

  • دوست داری تیم ملی در مرحله بعدی با کدامیک از تیم‌های کره، ژاپن و استرالیا همگروه نشود؟

اگر ادعا می‌کنیم که باید به جام‌جهانی برویم، ابتدا باید از پس این حریفان بربیایم. ما به هیچ عنوان نباید از این تیم‌ها ترس داشته باشیم. برای من فرقی نمی‌کند که با کدامیک از آنها روبه‌رو شویم، حتی اگر با هر 3تیم همگروه شویم باید صعود کنیم.

  • راستی در بازی مقابل اندونزی حرکت فوق‌العاده‌ای انجام دادی و در حالی که در موقعیت گلزنی قرار داشتی توپ را به مجتبی جباری پاس دادی. در این مورد صحبت کن.

در آن صحنه خودم می‌توانستم دروازه اندونزی را باز کنم ولی احساس کردم شاید دروازه‌بان حریف توپ را بگیرد یا اینکه با هم برخورد داشته باشیم. من احساس کردم که کار مطمئن‌تر این است که توپ را به جباری پاس بدهم چون درصد گل شدن توپ نسبت به اینکه خودم ضربه را بزنم بیشتر بود. در نهایت هم توپ گل شد.

کد خبر 152545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز