سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: 3 متجاوز به عنف و 6قاچاقچی مواد‌مخدر روز گذشته در کرمانشاه و ساوه به دار مجازات آویخته شدند.

متهمان

نخستین اعدامیان که صبح دیروز در ملأعام اعدام شدند، 2 مرد بودند که اتهام آنها تجاوز به عنف بود. یکی از آنها یک راننده مسافرکش بود که بعد از سوارکردن زنان به‌خودروی خود، آنها را ربوده و با انتقال به محلی خلوت، مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. این مرد پس از آنکه 4 زن با مراجعه به پلیس از وی شکایت کردند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و ماموران توانستند با اطلاعاتی که از قربانیان به دست آورده بودند، مخفیگاه وی را شناسایی کرده و او را دستگیر کنند.

مرد شیطان صفت با شکایت 4شاکی در دادگاه کیفری استان کرمانشاه محاکمه و بعد از اعتراف به جنایات خود، از سوی دادگاه به اعدام محکوم شد. این حکم بعد از تایید در دیوان‌عالی کشور، صبح دیروز و در حضور مردم به اجرا درآمد. دومین اعدامی نیز مردی بود که به زور اقدام به آزار و اذیت یک دختر جوان کرده بود. این مرد با شکایت شاکی، از سوی پلیس دستگیر شد و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد. او به اتهام تجاوز به عنف از سوی دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد و صبح دیروز پرونده زندگی او برای همیشه بسته شد.

سومین متجاوز به عنف که روز گذشته در میدان خلیج‌فارس شهرستان ساوه به دار آویخته شد، 2 سال پیش با تهدید چاقو دست به آزار و اذیت زن جوانی در این شهر زده بود. این مرد سردسته باندی بود که بعد از شناسایی زنان جوانی که تنها زندگی می‌کردند، وارد خانه آنها می‌شدند و با تهدید دست به آزار و اذیت این افراد می‌زدند. متهم و همدستانش وقتی آخرین بار وارد خانه یک زن تنها شدند و نقشه شوم خود را عملی کردند، با شکایت این زن تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و یکی بعد از دیگری دستگیر شدند. پرونده آنها در شعبه اول دادگاه کیفری استان مرکزی به جریان افتاد و در پایان محاکمه، قضات دادگاه با توجه به اظهارات شاکی و اعترافات متهمان، رای به اعدام هر 3عضو باند دادند. از آنجا که اقدامات مجرمانه این باند باعث ترس و وحشت شهروندان شده بود، رئیس قوه قضاییه با اعدام سردسته باند در ملأعام موافقت کرد و به این ترتیب مرد جنایتکار سحر گاه دیروز و در ملأعام به دار آویخته شد.

حجت‌الله درودگر، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه، با بیان این خبر گفت: مرد اعدامی به همراه 2نفر دیگر مرتکب این جرم شده بود که حکم اعدام 2همدست او نیز صادر شده اما هنوز آماده اجرا نیست. براساس این گزارش، علاوه بر اعدام این 3 مرد شیطان صفت، روز گذشته 6 نفر که به اتهام حمل و نگهداری مواد‌مخدر به اعدام محکوم شده بودند در زندان دیزل آباد کرمانشاه به دار مجازات آویخته شدند.

کد خبر 152589
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز