همشهری آنلاین: نمایندگان مقرر کردند که شهرداری‌ها در تمامی معاملات مشمول قانون برگزاری مناقصات یا آیین نامه‌های معاملاتی اختصاصی متعلق به خود و مصوب مجلس شوند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ آذر) مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی طرح ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار ماده ۲۱ این طرح را با ۱۳۸ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به موجب ماده ۲۱ مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی از جمله شهرداری‌ها و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته و متعلق به این نهادها و مؤسسات، در تمامی معاملات خود صرف نظر از نحوه و منشأ تحصیل منابع آن، مشمول قانون برگزاری مناقصات یا آیین‌نامه‌های معاملاتی اختصاصی متعلق به خود و مصوب مجلس شورای اسلامی می‌باشند.

احمد توکلی نماینده تهران به استناد ماده ۱۴۵ آیین نامه داخلی گفت: کمیسیون بعد از چاپ طرح نباید دوباره برخی اشکالات را برطرف کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به توکلی گفت: تفسیر من از آیین نامه داخلی آن است که کمیسیون می‌تواند برخی مشکلات جزئی را برطرف کند.

براساس ماده ۱۴۵ آیین نامه داخلی مجلس گزارش رد یا مسکوت ماندن یا تصویب و تغییر یا تکمیل هر طرح یا لایحه‏اى که به کمیسیون ارجاع مى‏شود باید، ظرف مدتى که از طرف هیأت رئیسه مجلس با توافق کمیسیون مربوطه معین و اعلام مى‏شود و از یک ماه از تاریخ وصول به دفتر کمیسیون تجاوز نخواهد کرد، به مجلس ارسال شود.

بر این اساس در صورت تجاوز از مدت تعیین شده، هر یک از نمایندگان یا دولت حق دارد از مجلس تقاضا نماید که آن را با حق تقدم طبق ضوابط این آئین‏نامه، در دستور مجلس قرار دهد.

در مورد طرح‌ها و لوایح مفصّل، هرگاه کمیسیون نتوانست رسیدگى به آن را در مدت تعیین شده تمام کند، باید موضوع را به رئیس مجلس گزارش دهد. در این صورت با پیشنهاد کمیسیون مربوطه و تصویب هیأت رئیسه این مدت تمدید مى‏گردد.

براساس تبصره ۱ این ماده کمیسیون‌ها می‌توانند گزارش طرح‌ها و لوایح مشابه یا با موضوع مشترک یا نزدیک به هم را در یک گزارش به مجلس ارائه نمایند.

 

کد خبر 152647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز