چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: زن سارق هنگامی که قصد سرقت از یکی از مسافران مترو را داشت، در محاصره مسافران دیگر قرار گرفت.

سارق

7 آذر ماه ‌جاری، زنانی که سوار یکی از واگن‌های قطار متروی تهران بودند، متوجه رفتارهای مرموز زن جوانی شدند و وقتی دیدند او قصد سرقت کیف یکی از مسافران را دارد، وی را دستگیر کردند. لحظاتی بعد وقتی قطار در یکی از ایستگاه‌ها توقف کرد، زن سارق دراختیار ماموران پلیس قرار گرفت اما در حالی که مدعی بود بی‌گناه است، فریاد می‌زد که از مسافران مترو به اتهام توهین و افترا شکایت خواهد کرد.

در همین حال زن جوانی که طعمه این سارق حرفه‌ای قرار گرفته بود به ماموران گفت: داخل قطار بودم که این زن به من نزدیک شد و سر صحبت را باز کرد. در یک لحظه دیدم که دستش را به سمت کیفم برده و قصد سرقت دارد. عده زیادی از زنان با دیدن این صحنه به سمت وی آمدند و به محض پیاده شدن او را تحویل ماموران دادیم.اظهارات شاکی در حالی بیان می‌شد که عده دیگری از مسافران در حالی که 2 کیف زنانه را در اختیار داشتند نزد ماموران رفتند و گفتند که زن سارق هنگامی که توسط مسافران دستگیر شد، این کیف‌ها را به گوشه‌ای از واگن پرتاب کرد تا کسی آنها را نبیند.

با این اظهارات، زن جیب بر به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 5 تهران، در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که این زن 30‌ساله، یک سارق سابقه دار است که پیش از این هم به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده است. متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به جیب بری و کیف‌زنی در ایستگاه‌های مترو اعتراف کرد و گفت که با سوءاستفاده از شلوغی واگن‌های مترو دست به سرقت از مسافران می‌زده است.

کارآگاهان در مرحله بعدی موفق به شناسایی مالباخته‌هایی شدند که در دام این زن جیب بر گرفتار شده بودند و آنها که اغلب زنان کارمند یا دانشجو بودند، بعد از مشاهده سارق مدعی شدند که او را قبل از سرقت اموالشان در واگن مترو دیده بودند. سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: زن جوان تا‌کنون به چندین فقره سرقت در قطارهای مترو مخصوصا خط تهران - کرج و همچنین سرقت در داخل ایستگاه مترو اعتراف کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت از او به پایگاه دوم مراجعه کنند.

کد خبر 153201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز