جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

نیویورک: لری کینگ، چهره‌ معروف تلویزیون سی‌ان‌ان آمریکا اخیرا گفته است که دوست دارد به‌محض مردن‌، جسدش را فریز کنند.

وی که چندی پیش در مراسمی میزبان چند چهره‌ معروف سینما و تلویزیون بود‌، این وصیت عجیب خود را مطرح کرد. برنامه‌ او که سال‌های طولانی در تلویزیون پخش شده، در کتاب رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده است. این برنامه رکوردی را برای طولانی‌مدت‌ترین برنامه‌ پخش‌شده با یک مجری و در یک زمان مشخص بر‌جا گذاشته است. این مجری تلویزیونی در 25سال گذشته با چهره‌های سیاسی بسیاری نیز مصاحبه کرده است.

ممنوعیت ای‌میل

پاریس: یک شرکت چندملیتی فرانسوی اعلام کرد که ظرف یک سال و نیم آینده استفاده از ای‌میل را برای تمامی 74 هزار کارمند خود در سراسر دنیا ممنوع خواهد کرد. امروزه در بسیاری از شرکت‌ها استفاده از فاکس ممنوع شده و کارمندان برای انجام کارهای خود فقط می‌توانند از خدمات پست الکترونیک بهره‌مند شوند. به این ترتیب از 18‌ماه آینده، کارمندان این شرکت برای انجام ارتباطات داخلی خود از ابزارهایی چون شبکه‌های اجتماعی، تلفن و ملاقات‌های مستقیم استفاده خواهند کرد. تیه‌ری‌برتون، مدیر اجرایی این شرکت می‌گوید: 90‌درصد از ارتباطات از راه ای‌میل موجب اتلاف وقت کارمندان می‌شود.

وفاداری در 50 درجه زیر صفر

یاکوتسک: سگ وفاداری در شهر یاکوتسک در منطقه سیبری روسیه مدت 2‌هفته است که در سرمای شدید 50 درجه زیر صفر از جسد جفت خود نگهبانی می‌کند. به گفته اهالی این شهر، سگ یاد‌شده با وجود اینکه دمای هوا در منطقه، شب‌ها به 50 درجه زیر صفر می‌رسد، حتی یک دقیقه از جسد جفت خود دور نشده است. این سگ وفادار که مردم به‌یاد یک سگ وفادار مشهور ژاپنی او را هاچیکو نامیده‌اند، متعلق به یک نگهبان پیر گاراژ بوده است. گفتنی است بعد از انتشار حکایت این سگ در اینترنت مردم به وی غذا می‌دهند اما تا به حال کسی نتوانسته این سگ را از این محل به جای دیگری منتقل کند.

کشف آثار گچ در مریخ

کالیفرنیا: کاوشگر مریخ موفق شد روی سطح مریخ آثار گچ کشف کند و این موضوع، تأیید جدیدی برای وجود آب در سیاره سرخ است. کاوشگر «فرصت» که از آوریل سال2004 میلادی در مریخ است تاکنون با طی 34.5 کیلومتر رکورد بیشترین حضور و بیشترین مسافت پیموده شده در مریخ را به ثبت رسانده است. مریخ نورد فرصت این رگه گچ را که به طول 40 تا 50سانتی‌متر و عرض یک تا 2سانتی‌متر است، مورد مطالعه قرار داده است. کشفیات جدید نشان می‌دهد که این رگه گچ می‌تواند در نوع دیگری از محیط آبی که سازگاری بیشتری با ارگانیسم‌های زنده دارد ایجاد شده باشد.

کد خبر 153289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز