100مار در هتل، ثروتمند‌ترین گربه جهان، سقوط از طبقه پانزدهم و احساس همدردی موش‌ها از عناوین گشتی در دنیای خبرها است.

مار

100مار در هتل

برلین: پلیس آلمان 3‌مسافر ساکن یکی از هتل‌های برلین را به جرم نگهداری از 100‌مار دستگیر کرد. بنابر اعلام پلیس آلمان، یکی از کارکنان هتل هنگامی‌که یک مار را در حال خزیدن روی پله‌های ساختمان دید موضوع را به پلیس اطلاع داد. پلیس همچنین در بررسی‌های بعدی 70‌لاک‌پشت و 20‌قورباغه را داخل اتاق این مسافران پیدا کرد. پلیس این سه‌متهم اهل چین را به جرم واردات حیوان دستگیر کرد. قرار است آنها در دادگاه به جرم به خطر انداختن جان شهروندان نیز محاکمه شوند. گفتنی است سرانجام پلیس، این حیوانات را به باغ‌وحشی در شهر کلن منتقل کرد.

ثروتمند‌ترین گربه جهان

رم: یک گربه پس از فوت صاحب 94ساله‌اش صاحب ثروت 10میلیون پوندی وی شد. این حیوان که در حال حاضر ثروتمندترین گربه جهان محسوب می‌شود ابتدا ولگرد بوده است. گفتنی است خانم ماریا ‌اسونتا ساکن کشور ایتالیا تمام مراحل قانونی را برای تعیین این گربه به‌عنوان تنها وارث خود انجام داده بود. وی در سراسر ایتالیا ویلاهای گوناگونی داشت و در بسیاری از بانک‌ها حساب باز کرده بود. گفتنی است ثروتمندترین حیوان جهان نیز سگی است که چندی پیش در آلمان به ثروتی معادل 90میلیون پوند رسید.

سقوط از طبقه پانزدهم

شانگهای: یک کودک 6ساله پس از سقوط از طبقه پانزدهم یک آسمانخراش زنده ماند. به‌گفته شاهدان عینی این پسربچه پس از سقوط از این ارتفاع فقط گریه کرد و سعی کرد به سمت خانه برود. روزنامه هوانگو‌شیبا و چین در این باره نوشت: این حادثه زمانی رخ داد که کودک برای خداحافظی از پدر و مادرش که برای خرید به بازار می‌رفتند، وارد بالکن آپارتمان واقع در طبق پانزدهم آسمانخراش محل زندگی‌شان شد و قصد داشت بالای یک صندلی برود که تعادل خود را از دست داد. پزشکان تأکید کردند که این کودک آسیب چندانی ندیده و فقط آثار چند خراش روی بدن وی قابل مشاهده است.

احساس همدردی موش‌ها

شیکاگو: برخی تحقیقات نشان می‌دهد که موش‌ها نسبت به یکدیگر احساس همدردی دارند و براساس همین احساس، درصدد نجات دادن همنوع خود که درون قفس گرفتار شده، بر می‌آیند. محققان دانشگاه شیکاگو با اشاره به نتایج حاصل از تحقیق انجام شده در این زمینه اظهار کردند: احساس همدردی فقط به انسان و پستانداران اولیه اختصاص ندارد، بلکه موش‌ها نیز به خوبی این رفتار اجتماعی را نشان می‌دهند. نکته جالب اینکه موش‌ها به‌صورت مکرر و بدون دریافت جایزه یا مشوق، همنوع خود را از درون قفس آزاد می‌کردند.

کد خبر 153554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز