نوار 15 پیروزی متوالی رئال‌مادرید در تورنمنت‌های مختلف با شکست تلخ 3 بر یک در ال‌کلاسیکو قطع شد.

فوتبال

برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر، کارشناسان بخت پیروزی رئال در رویارویی دو قطب سنتی فوتبال اسپانیا را بیشتر از بارسا می‌دانستند، ولی مردان گواردیولا در این بازی حیثیتی یک بار دیگر سربلند بودند تا با روحیه بالایی برای شرکت در جام باشگاه‌های جهان به ژاپن سفر کنند.با وجود این رئال‌مادرید شروعی رؤیایی داشت و در ثانیه 22 به گل رسید.

با پرسینگ شدید بازیکنان این تیم، دی ماریا موفق شد پاس والدس به مدافع بارسا را قطع کند و در نهایت توپ به بن‌زما رسید تا سریع‌ترین گل تاریخ ال‌کلاسیکو را به ثمر برساند. رئال بعد از آن هم یک فرصت عالی را با ضربه بد رونالدو از دست داد تا بارسا روی حرکت عالی مسی به گل تساوی برسد.

درخشش مسی

در دقایقی که بارسا تحت‌تأثیر میزبان بود، ستاره آرژانتینی یک بار دیگر به کمک تیمش آمد و با فراری دیدنی توپ را به آلکسیس سانچز رساند تا او کاسیاس را مغلوب کند.در نیمه دوم هم رئال شروع نسبتا بهتری داشت، ولی بارسا روی شوت ژاوی که با برخورد به پای مارسلو منحرف شد توانست پیش بیفتد. پس از این گل تلاش رئال برای فرار از شکست بیشتر شد، ولی رونالدو بازی ضعیفش را با از دست دادن یک موقعیت عالی دیگر تکمیل کرد.

این بی‌دقتی برای مادریدی‌ها گران تمام شد و بارسا تنها چند ثانیه بعد با یک ضدحمله سریع و ضربه سر شیرجه‌ای فابرگاس اختلاف را به 2گل رساند. این گل که در دقیقه 65 به ثمر رسید، مثل آب سردی بر سر بازیکنان رئال بود و آنها را کاملا ناامید کرد، به‌طوری که در دقایق پایانی بارسا سوار بر بازی شد و حتی می‌توانست به گل‌های بیشتری برسد. بارسا با این برد مثل رئال 37 امتیازی شد و به‌دلیل پیروزی در بازی مستقیم به صدر جدول لالیگا رسید. البته این تیم یک بازی بیشتر انجام داده است.

توجیه مورینیو

مورینیو که در این فصل برای پایان دادن به قهرمانی‌های متوالی بارسا تحت فشار است، در پایان بازی، بدشانسی را دلیل اصلی باخت تیمش دانست و گفت: «این یک بازی بود و در اکثر بازی‌ها شانس نقش مهمی دارد. وقتی یک بر صفر جلو بودیم می‌توانستیم برتری مان را بیشتر کنیم، ولی فرصتی را که بازیکن فوق‌العاده‌ای مثل رونالدو معمولا تبدیل به گل می‌کند از دست دادیم. گل دوم آنها هم با انحراف مسیر توپ به ثمر رسید و همه تأیید می‌کنند که این تنها روی شانس بود.

ما یک فرصت خوب هم برای اینکه بازی 2 بر 2 شود داشتیم و بلافاصله آنها گل سوم را زدند که برای تیم ما یک ضربه روحی بود. شانس در این بازی نقش زیادی داشت، ولی من نمی‌خواهم ارزش کار حریف را پایین بیاورم».
او درباره وضعیت تیمش بعد از این شکست گفت: «ما ناراحتیم ولی خیالمان راحت است چون با یک بازی کمتر با بارسا هم امتیاز هستیم».

خیلی شجاع

گواردیولا هم در این مورد با مورینیو هم عقیده است: «فکر نمی‌کنم این شکست روی روحیه رئال تأثیر بگذارد. هنوز 70 امتیاز باقی مانده و مادرید هنوز پیشتاز است». سرمربی بارسا درباره بازگشت تیمش پس از گل زودهنگام بن‌زما هم گفت: «در زندگی باید انتخاب کنید که شجاع باشید یا خیلی شجاع باشید». او با وجود اشتباه والدس در شروع بازی از دروازه‌بان تیمش تمجید کرد و گفت: «او بعد از اشتباهش همچنان به مدافعان تیم پاس می‌داد و این قدرت روحی او را نشان می‌دهد».

کد خبر 153526
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز