همشهری آنلاین: هفته شانزدهم بوندس‌لیگا شامگاه یکشنبه (۲۰ آذر) با شهرآورد جنوب به پایان رسید. مونیخ در این مصاف سه امتیاز از اشتوتگارت گرفت و از مکان نخست جدول دفاع کرد. سه تعقیب‌کننده بایرن در این هفته موفق به شکار صدرنشین نشدند.

ورزشگاه‌های آلمان در هفته شانزدهم بوندس‌لیگا حال و هوای کریسمس به خود گرفتند. طرفداران تیم‌ها یک هفته قبل از آغاز تعطیلات زمستانی با شمایل پاپانوئل به استقبال عید رفتند.

هرتا برلین یک - شالکه دو

سه تیم شالکه، دورتموند و بورسیا مونشن‌گلادباخ تا پایان هفته پیش با تنها یک امتیاز اختلاف در تعقیب بایرن مونیخ صدرنشین بودند. تک اول به صدرنشین را شالکه شامگاه جمعه (۱۹ آذر) زد و در مقابل تیم برلینی هرتا با نتیجه ۲ بر 1 به پیروزی رسید. هونتلار، ملی‌پوش هلندی شالکه گل نخست را برای این تیم به ثمر رساند. شالکه با وجود این پیروزی اما در پایان هفته شانزدهم جایی بهتر از مکان سوم به دست نیاورد.

وردربرمن چهار - وولفسبورگ یک

در دربی شمال، این هفته وردربرمن، تیم پنجم جدول، به مصاف وولفسبورگ، تیم سیزدهم رفت. هم‌قطاران اشکان دژآگه در این دیدار شکست سنگینی را متحمل شدند و با نتیجه ۴ بر 1 بازی را به میزبان واگذار کردند. وولفسبورگ با هدایت فلیکس ماگات با این حساب به روزهای پر دلهره‌ سقوط به دسته‌ پایین‌تر بازگشت.

ماینتس صفر - هامبورگ صفر

دو تیم میان جدولی ماینتس و هامبورگ در دیدار دیگر هفته شانزدهم در روز شنبه (۲۰ آذر) در مقابل هم قرار گرفتند. هامبورگ که با پیروزی‌ در هفته‌های گذشته از منطقه خطرناک انتهای جدول خارج شده بود، با تساوی بدون گل و کسب یک امتیاز تغییری در موقعیتش ایجاد نشد. ماینتس هم هنوز در انتظار پیروزی است.

نورنبرگ صفر - هوفن‌هایم دو

نورنبرگ تیم پانزدهم جدول این هفته در مقابل هوفن‌هایم، تیم دهم قرار گرفت. هوفن‌هایم با دو گل ایبیزویچ به پیروزی دست یافت.

کلن چهار - فرایبورگ صفر

اف ث کلن در دیدار با فرایبورگ با دو گل پودولسکی و همچنین دو گل کلمنس با نتیجه ۴ بر 0 به پیروزی دست یافت. کلنی‌ها حالا باید خود را برای بازی در مقابل ماینتس در روز سه‌شنبه (۱۳ دسامبر/ ۲۲ آذر) آماده کنند. این دیدار قبلا به علت اقدام به خودکشی بابک رفعتی، داور ایران بازی، لغو شده بود.

پودولسکی

آگسبورگ یک - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

تک دوم این هفته به مونیخ صدرنشین را بوروسیا مونشن‌گلادباخ زد. گلادباخی‌ها می‌توانستند با پیروزی در مقابل آگسبورگ قعرنشین، حداقل تا یکشنبه (روز پایانی هفته‌ شانزدهم) جایگاه نخست جدول را تصاحب کنند. شاگردان لوسیان فاوره‌ سوئیسی اما این شانس را از دست دادند و با نتیجه یک بر صفر مغلوب میزبان شدند. گلادباخ با توجه به پیروزی شالکه جای خود را با این تیم عوض کرد و با یک پله سقوط به مکان چهارم رفت.

هانوفر صفر - بایر لورکوزن صفر

در بازی پایانی شنبه، هانوفر میزبان بایر لورکوزن بود. پس از پیروزی برمن، نتیجه این دیدار نمی‌توانست بهبودی در جایگاه لورکوزن (مکان ششم جدول) ایجاد کند. شاگردان روبین دوت هم که هفته‌ پیش به یک‌هشتم نهایی چمپیونزلیگ صعود کردند، زحمت چندانی به خود ندادند و در نهایت با یک تساوی به خانه بازگشتند. هانوفر در سوی دیگر میدان تلاش بسیاری برای پیروزی کرد که البته موفق نشد.

بوروسیا دورتموند یک - کایزرزلاترن یک

دورتموند در آخرین دیدار خانگی سال ۲۰۱۱ برتر از شاگردان مارکو کورتس بود. کاگاوا با صدمین گل خانگی دورتموند به کایزرزلاترن در تاریخ بوندس‌لیگا، تک سوم به مونیخ را تا آستانه موفقیت پیش برد. این گل اما توسط شاهان جبران شد. دورتموند سه بار دیرک دروازه لاترن را به لرزه درآورد، اما موفق به تغییر نتیجه نشد. شاگردان یورگن کلوپ با این حساب به صدر جدول نرسیدند و قهرمانی نیم‌فصل را هم به دست معجزه سپردند.

اشتوتگارت یک - بایرن مونیخ دو

شهرآورد جنوب آلمان آخرین دیدار هفته شانزدهم بوندس‌لیگا بود. بایرن مونیخ صدرنشین در این مصاف به ورزشگاه "مرسدس بنز" اشتوتگارت رفت و با سه امتیازی که از میزبان گرفت و با توجه به ۱۰ گل زده بیشتر نسبت به دورتموند، قهرمانی نیم‌فصل خود را تا ۹۹ درصد قطعی کرد. ماریو گومز در دقیقه چهارم این دیدار فرصت گلزنی در برابر دروازه خالی اشتوتگارت را از دست داد، اما در ادامه با زدن دو گل اشتباهش را جبران کرد.

ریبری- گومز

شاگردان یوپ هاینکس با این حساب سه تک ناموفق تعقیب‌کنندگان خود را با پاتکی ۳ امتیازی پاسخ دادند و رقیبان را در مصاف بر سر تصاحب صدرنشینی و قهرمانی نیم‌فصل ناکام گذاشتند.

اخراجی‌های هفته

به گزارش دویچه‌وله،‌ هفته شانزدهم سه اخراجی هم در بر داشت. در آخرین بازی کریستیان مولینارو، مدافع ایتالیایی اشتوتگارت، در فاصله ۶ دقیقه دو کارت زرد گرفت و از زمین مسابقه با بایرن مونیخ اخراج شد. جاب این که کیفیت دفاعی شاگردان برونو لابادیا از این لحظه به بعد (دقیقه ۲۹) در مقایسه با پیش از آن بهتر شد. در بازی نورنبرگ-هوفن‌هایم هم چندلر آمریکایی از نورنبرگ و ماروین کومپر از هوفن‌هایم (دقیقه ۹۰) با کارت قرمز جریمه شدند.

کد خبر 153568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز