همشهری آنلاین: آخرین دیدارهای بوندس‌لیگا در سال ۲۰۱۱ انجام شدند. بایرن مونیخ برای هفدهمین بار قهرمان نیم‌فصل آلمان شد. بوروسیا دورتموند، شالکه و بوروسیا مونشن‌گلادباخ مترصد کوچک‌ترین اشتباه بایرن هستند تا صدرنشینی را از این تیم بگیرند.

bundesliga

بایرن مونیخ سه - کلن صفر

بایرن مونیخ صدرنشین در دیدار افتتاحیه آخرین هفته بوندس‌لیگا در سال ۲۰۱۱ میزبان کلن بود. پرافتخارترین تیم آلمان شامگاه جمعه (۲۵ آذر) با پیروزی بر مهمان، هم برای هفدهمین بار در تاریخ بوندس‌لیگا قهرمان نیم‌فصل شد و هم فاصله سه امتیازی خود با تیم دوم، دورتموند را حفظ کرد. فرانک ریبری فرانسوی، هافبک مونیخ، در این بازی در فاصله ۳۰ ثانیه دو کارت زرد گرفت و در دقیقه ۳۳ از زمین اخراج شد.

وولفسبورگ یک - اشتوتگارت صفر

در این دیدار هم در ابتدا اشتوتگارت بهتر آغاز کرد، در ادامه اما کفه ترازو به سود میزبان پایین رفت. تلاش بی‌امان دو تیم با وجود سیل حمله‌ها در نیمه نخست نتیجه‌ای نداد. حسن صالح حمیدچیچ و سباستیان پولتر در نیمه دوم جان تازه‌ای به وولفسبورگ دادند و شاگردان ماگات موفق شدند سرانجام در دقیقه ۷۴ (پولتر) گل پیروزی‌بخش را به ثمر برسانند. اشکان دژآگه یکی از بهترین‌های وولفسبورگ در این دیدار بود.

هوفن‌هایم یک - هرتا برلین یک

شایعه‌ها در مورد تعویض مارکوس بابل، سرمربی هرتا، به دلیل نتایج ضعیف تیم در دسته برتر مدتی است که بر فوتبال هرتا سایه افکنده است. این تیم در آخرین دیدار سال ۲۰۱۱ به خانه هوفن‌هایم رفت و در ابتدا تنها نظاره‌گر هنرنمایی میزبان بود. پذیرش گل و اخراج یکی از بازیکنان اما برلین را بیدار کرد. بازی در دقیقه ۹۰ سرانجام به تساوی کشیده شد. این نتیجه هرتا را تا حدی از نگرانی بازگشت به دسته پایین‌تر رهانید.

فرایبورگ یک - بوروسیا دورتموند چهار

فرایبورگ قعرنشین در این دیدار از نظر روانی به هیچ عنوان تسلیم مدافع عنوان قهرمانی نشد. البته این نخستین بار در فصل جاری نیست که شاگردان مارکوس زُرگ با تمام توان برای گرفتن نتیجه تلاش می‌کنند. فرایبورگ حتی موفق شد گل دقیقه ۷ دورتموند را در دقیقه ۳۴ پاسخ دهد، هر چند که در نهایت با وجود چند موقعیت گلزنی‌ای که داشت، اسیر اشتباه‌های کوچک اما مؤثر خود شد. دورتموند با این موفقیت نایب‌قهرمان نیم‌فصل شد.

بایر لورکوزن صفر - نورنبرگ سه

یکی از عجیب‌ترین نتایج هفته هفدهم در این بازی رقم خورد. لورکوزن، نایب‌قهرمان فصل گذشته و یکی از نمایندگان آلمان در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، در خانه خود با ۳ گل در برابر نورنبرگ زانو زد. این نتیجه لورکوزن را در مکان ششم نگهداشت و اشتوتگارت را از جمع سه تیم قعر جدول (فعلا) خارج کرد. لورکوزن در یک‌هشتم نهایی چمپیونزلیگ اروپا هم با بداقبالی در قرعه‌کشی حریف بارسلونا، مدافع قهرمانی شده است.

هامبورگ یک - آگسبورگ یک

دروازه‌بان آگسبورگ بدون شک یکی از بهترین مهره‌های این تیم در آخرین بازی سال ۲۰۱۱ بود. او از ۲۴ ضربه‌ای که به سوی دروازه‌اش شلیک شد تنها در برابر یکی تن به شکست داد. تساوی برای تورستن فینک، سرمربی هامبورگ، نتیجه مطلوبی بود. هامبورگ در ۸ دیدار با هدایت او ۶ تساوی و دو پیروزی داشته است. البته اشتباه داور دیدار هم که خطای هند مدافع هامبورگ را ندید، در باقی‌ماندن این رکورد بی‌تاثیر نبود.

شالکه پنج - وردربرمن صفر

دیدارهای هفته هفدهم در روز شنبه (۲۶ آذر) با شکست سنگین برمن در خانه شالکه به پایان رسیدند. رائول، ستاره اسپانیایی شالکه با به ثمر رساندن ۳ گل و سه ضربه به سمت دروازه، بهترین شاگرد هوپ استیونس هلندی بود. تیم مهمان در این دیدار بسیار پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد و نیم‌فصل نخست را در مکان پنجم - بدون تغییر - به پایان برد. شالکه در مقابل، تنها به دلیل تقاضل گل بدتر از دورتموند در مکان سوم جدول است.

رائول گونزالس

کایزرزلاترن یک - هانوفر یک

دیدار نفس‌گیر دو تیم اولین بازی عصر یکشنبه (۲۶ آذر) بود. هانوفر در نیمه اول بهتر بود و گل اول را هم توسط عبدلائه و از روی اشتباه مدافع میزبان به ثمر رساند. کایزرزلاترن بازی در نیمه دوم را به دست گرفت و سرانجام گل خورده را جبران کرد. این دو تیم با این حساب در هفت دیدار پیشین خود در بوندس‌لیگا پیروز نبوده‌اند. هانوفر ۳ دقیقه پایان بازی را هم به دلیل اخراج ایتای ششتر اسرائیلی ده نفره بازی کرد.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - ماینتس صفر

به گزارش دویچه‌وله، آخرین دیدار بوندس‌لیگا در سال ۲۰۱۱ با پیروزی به حق میزبان پایان یافت. شاگردان فاوره که قطعا شگفتی‌آفرین فصل جاری بوندس‌لیگا هستند، با گل دقیقه پنجم هرمان از جایگاه خود در جدول دفاع کردند. ماینتس هفته گذشته دیدار عقب‌مانده خود با کلن را که به دلیل خودکشی نافرجام بابک رفعتی لغو شده بود، برگزار کرد. آن مسابقه یک بر یک مساوی تمام شد. شاگردان توخل با شکست هفته هفدهم به مکان ۱۴ جدول سقوط کردند.

کد خبر 154266
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز