همشهری آنلاین: نگارخانه موسسه فرهنگی اکو جمعه 25 آذر 90 میزبان آثار نقاشی سه تن از هنرمندان معاصر قرقیزستان می‌شود و طی مراسمی نشان عالی هنری این موسسه به هنرمند برجسته این کشور اهدا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه نقاشی هنرمندان قرقیزستان که شامل 48 اثر از 26 هنرمند معاصر این کشور خواهد بود با حضور سه تن از هنرمندان بزرگ و سفیر این کشور، رئیس موسسه فرهنگی اکو و جمعی از هنرمندان کشورمان گشایش خواهد یافت.

قدرعلی‌اف، اوسوب علی‌اف، بردیکیف هنرمندانی هستند که به نمایندگی صاحبان آثار ارائه شده در نمایشگاه در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.

در مراسم گشایش نمایشگاه همچنین قرار است از ژومارت قدرعلی‌اف، هنرمند برجسته قرقیز تجلیل شود و نشان عالی هنری اکو به او اهدا شود.

ژومارت قدرعلی‌اف متولد سال 1946 و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی دیواری دانشگاه دولتی هنر مسکو است.

او در سال 1990 در مسابقات بهترین طراحی موزه ماناس در شهر تالاس قرقیزستان مقام اول را کسب کرد.

منظومه حماسی ماناس یادگاری عظیم از تاریخ و فرهنگ قرقیزهاست و ژومارت تلاش کرد ویژگی‌های منحصر به فرد هنرش را در موزه ماناس و در فضایی بالغ بر 100 مترمربع ارائه کند.

بخش دیگر نقاشی‌های او چشم‌اندازهایی از مناظر دره‌های کوهستانی، آبشارها، رودهای آرام، آرامگاه‌ها و ویرانه‌های تمدن‌های کهن قرقیزستان، استپ‌های روسیه، چین و مغولستان را به تصویر می‌کشد.

قدرعلی‌اف در سال‌های 1996 تا 1998، رئیس اتحادیه هنرمندان قرقیزستان بوده و نمایشگاه‌های متعددی در شهرهای مختلف روسیه و کشورهای اروپایی و آسیایی برگزار کرده است.

مراسم گشایش نمایشگاه نقاشی هنرمندان معاصر قرقیزستان و اهدای نشان عالی هنری اکو روز جمعه 25 آذر از ساعت 16 در نگارخانه موسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به نگارخانه موسسه فرهنگی اکو واقع در خیابان اقدسیه، کوچه ناز، پلاک 10 مراجعه کنند.

این نمایشگاه تا 5 دی‌ماه از ساعت 10 تا 20 (به غیر از شنبه‌ها) و روزهای جمعه از ساعت 16 تا 20 دایر است.

 

کد خبر 153822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز