پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران بحرینی با تجمع در مقابل مقر سازمان ملل در منامه، خواهان مداخله این سازمان برای پایان دادن به سرکوب وحشیانه اعتراضات مردمی علیه خاندان حاکم در این کشور شده‌اند.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، این تجمع همزمان با سفر یک هیات متشکل از نمایندگان سازمان ملل به بحرین صورت گرفت. هیات اعزامی سازمان ملل برای پیگیری پاسخ منامه به گزارش منتشرشده از سوی کمیسیون مستقل تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در جریان سرکوب معترضان، به این کشور سفر کرده است.

معترضان در حالی‌که تصاویری از قربانیان حملات نیروهای آل‌خلیفه را در دست داشتند، ضمن محکومیت نقض حقوق بشر از سوی خاندان آل‌خلیفه، اقدام سازمان ملل برای توقف کشتار معترضان در این کشور را خواستار شدند.

آن‌ها همچنین از مقامات بحرینی خواستند زندانیان سیاسی از جمله کادر پزشکی، دانش‌جویان و روحانیون را آزاد کنند.

بر اساس گزارش‌ها، رهبران مخالفان بحرینی با ارسال نامه‌ای به هیات ۴ نفره اعزامی سازمان ملل، با اعلام این‌که از زمان انتشار گزارش کمیته بین‌المللی تحقیقات در ماه گذشته که موارد بی‌شماری از نقض حقوق بشر در آن به چشم می‌خورد هیچ تغییری در این کشور صورت نگرفته است، خواهان نظارت سازمان ملل بر اقدامات دولت بحرین شدند.

پیش‌بینی می‌شود هیات اعزامی سازمان ملل به بحرین که بکری اندیایه مدیر شورای حقوق بشر و بخش رویه‌های ویژه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ریاست آن را به عهده دارد، در این خصوص به ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان مذکور، گزارشی را ارائه دهد.

بحرینی‌ها از اواسط فوریه با برگزاری تظاهرات اعتراض‎آمیز، خواهان پایان حکمرانی خاندان آل‌خلیفه در این کشور شده‌اند.

از زمان آغاز انقلاب مردمی در بحرین، ده‌ها نفر از مردم این کشور کشته و هزاران نفر دیگر نیز مجروح، زندانی یا شکنجه شده‌اند. صدها بحرینی نیز به دلیل شرکت در اعتراضات گسترده ضد رژیم در این کشور از مشاغل‌اشان اخراج شده‌اند.

کمیسیون مستقل تحقیقات بحرین در ۲۳ نوامبر در گزارش منتشرشده خود اعلام کرد، رژیم حاکم آل‌خلیفه در تلاش‌هایش برای سرکوب تظاهرات در این کشور و همچنین وادار ساختن دستگیرشدگان به اعترافات اجباری، از اقدامات خشونت‎آمیز استفاده کرده ‌است.

 

کد خبر 153887
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز