پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع نظامی از حمله خمپاره‌ای مهاجمان مسلح ناشناس به یک مقر نظامی آمریکا در شهر بصره واقع در جنوب عراق خبرداده‌اند.

عراق

به گزارش پرس تی وی، درباره خسارات و یا تلفات احتمالی حمله به این مقر نظامی آمریکا که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بصره دومین فرودگاه اصلی عراق واقع شده، گزارشی منتشر نشده است.

درهمین حال، هزاران عراقی روز چهارشنبه با برگزاری تظاهرات در شهر فلوجه، خروج نیروهای آمریکایی را از خاک کشورشان که ‌قرار است تا پایان سال ۲۰۱۱ میلادی صورت گیرد، جشن گرفتند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه پایان تهاجم نظامی هشت ساله و اشغال عراق را اعلام کرد.

درحال حاضر از بیش از ۱۷۰ هزار نیروی آمریکایی که از آغاز جنگ به رهبری جرج دبلیو بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا درعراق مستقر شدند، بیشتر آنان خاک این کشور را ترک کرده‌اند و تنها حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در خاک عراق باقی مانده‎اند.

مطابق با توافق‌نامه امنیتی میان عراق و آمریکا، انتظار می‎رود که تمامی نیروهای آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

اوباما مدعی شد که تمامی مقدمات نهایی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق فراهم شده است و انتظار می‌رود بقیه نیروهای آمریکایی، در روزهای آتی خاک این کشور را ترک کنند.

بنابر آمارهای سازمان تحقیقاتی پراجکت سنسورد که در کالیفرنیای آمریکا مستقر است، از زمان تهاجم نظامی به رهبری آمریکا در عراق و اشغال این کشور بیش از یک میلیون عراقی کشته شده‌اند.

کد خبر 153891
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز