همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به توسعه روزافزون موج بیداری اسلامی در منطقه، سرنوشت همه دیکتاتورها را مشابه یکدیگر توصیف کرد.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  در دیدار با سیدعمار حکیم رییس مجلس اعلای عراق و برادرش سیدمحسن حکیم با ابراز خرسندی از خروج نیروهای اشغالگر از عراق، بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت و یکپارچگی در عراق و برقراری امنیت کامل در این کشور تاکید کرد.

وی گفت: در آغاز این تجاوز در نماز جمعه تهران در تحلیلی از این اشغال، ورود آمریکایی‌ها را به باتلاقی به نام عراق تشبیه کردم که اکنون شکست آمریکایی‌ها در این باتلاق به جهانیان به اثبات رسید.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به توسعه روزافزون موج بیداری اسلامی در منطقه، سرنوشت همه دیکتاتورها را مشابه یکدیگر توصیف کرد و گفت: جهان اسلام بیدار شده است و امیدواریم در آینده، عراق آزاد و مستقل بتواند در کنار سایر کشورهای اسلامی، نقش موثری در جهان اسلام ایفا کند.

 هاشمی‌رفسنجانی در این ملاقات، روابط دو جانبه تهران - بغداد را استراتژیک و همکاری‌های دو کشور را راهبردی، درازمدت و پایدار توصیف کرد و گفت: دو کشور با توجه به اشتراکات قومی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی باید با جدیت و اراده بهتری آینده همکاری‌ها را رقم بزنند.

 هم‌چنین در این دیدار سیدعمار حکیم با تشکر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات عراق و یادآوری خاطرات و آثار مثبت سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این کشور، گزارشی از آخرین تحولات سیاسی، نظامی و اقتصادی عراق ارایه کرد.

 در این دیدار هم‌چنین آخرین اخبار از خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق، تحولات منطقه بویژه بیداری اسلامی و مسایل کشور سوریه و نهضت منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 153924
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز