گروه بورس: مدیرعامل بورس کالای ایران اعلام کرد: طبق توافق انجام شده، مقرر شد بانک مرکزی علاوه بر عرضه سکه طلا در بازار معاملات آتی بورس کالای ایران، بخشی از معاملات نقدی سکه را نیز به تالارهای بورس کالا منتقل کند.

به گزارش همشهری، از سال گذشته تلاش‌هایی برای عرضه نقدی سکه در بورس کالا انجام شده بود که با مخالفت‌های بانک کارگشایی روبه‌رو شد اما در تازه‌ترین رویداد به‌دلیل التهاب‌های موجود در بازار سکه، بانک مرکزی در نشست اخیر خود که با مقامات بازار سرمایه و وزیر اقتصاد برگزار شد با عرضه سکه در بورس کالا موافقت کرد. در همین رابطه حسین پناهیان مدیرعامل بورس کالای ایران در گفت‌وگو با همشهری توضیح داد:

این تصمیم در جلسه هفته گذشته، در حضور معاون اول ریاست‌جمهوری، ‌وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، پس از بحث و تبادل نظر درباره آخرین وضع بازار معاملات نقدی و آتی سکه اتخاذ شد. او درباره هدف این توافق جدید گفت: درخصوص تنوع بخشی به ابزارهای معاملاتی بازار سکه طلا و تعمیق این بازار، همچنین انسجام هرچه بیشتر برای کمک به ایجاد تعادل در بازارسکه این تصمیم اتخاذ شد.

پناهیان با اشاره به کارنامه عملکرد 3ساله بازار معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران و استقبال روزافزون فعالان بازار از آن، افزود: این بازار فعلا تنها بازار متشکل، قانونمند و تحت نظارت در حوزه طلاست. چنان که طبق مقررات، در بازار آتی سکه، مشخصات همه خریداران و فروشندگان به‌صورت دقیق و کامل ثبت می‌شود و فرایند معاملات قابل نظارت است.

کد خبر 153945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز