گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه مترو نقش بسیار مهمی در تسهیل ترافیک و کاهش آلودگی هوا دارد گفت:

حمل و نقل

اگر منابعی که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده و دولت مکلف به اجرایش بود، محقق می‌شد امروز شبکه مترو بسیار گسترده‌تر و وضعیت ترافیک و هوای شهر بهتر بود.سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: راهکار اصلی حل معضل ترافیک و آلودگی هوا، توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش تردد خودروهای شخصی است که متأسفانه با وجود اینکه درمان را می‌دانیم اما عزم ملی برای از بین‌بردن دردی که سلامتی و زندگی مردم را به خطر انداخته وجود ندارد و حتی اعتبارات مصوب و قانونی حمل‌ونقل عمومی نیز به موقع و به‌طور کامل پرداخت نمی‌شود. معاون شهردار تهران تصریح کرد: در حال حاضر توسعه خطوط مترو از مناطق جنوبی شهر در دست ساخت است تا گامی باشد در جهت توسعه عدالت در شهر و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت و توسعه پایتخت کشورمان.

تشکری با اشاره به اینکه اگر منابعی که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده و دولت مکلف به اجرایش بوده، محقق می‌شد امروز مردم از مواهب بیشتر برخوردار بودند، گفت: اگر ما به‌دنبال خدمت به مردم هستیم، اگر به‌دنبال عدالت محوری هستیم، آن را در کار و تلاش منطقی و متناسب با نیازهای جامعه باید جست‌وجو کنیم. وی تاکید کرد: مترو یکی از مصادیق توسعه عدالت در جامعه است و شهرداری تمام تلاش خود را در این زمینه می‌کند ولی اگر مصوبات مجلس اجرایی می‌شد در نقاط مختلف شهر می‌توانستیم نتایج بهتری را شاهد باشیم و امروز معضل ترافیک و آلودگی هوا کمتر برای شهروندان مشکل آفرین بود.

هوای داخل منازل هم آلوده است

همچنین مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه شاخص آلودگی‌ها براساس ذرات معلق کمتر از2.5میکرون 128 است، حال آنکه حد استاندارد 100 محاسبه می‌شود، گفت: ماسک‌هایی که برای تنفس در آلودگی هوا استفاده می‌شوند، اثر‌گذار نیست و ذرات معلق به راحتی از ماسک‌ها عبور می‌کنند.

یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا در تمامی مناطق تهران میزان آلایندگی‌ها بالاست و به‌خصوص در مناطق مرکزی و پرتردد که ترافیک سنگین است، آلایندگی بیشتری وجود دارد که به شهروندان توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند تا کمتر در معرض اثرات آلودگی هوا قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: آلودگی هوا به داخل منازل و محیط‌های سرپوشیده نیز نفوذ می‌کند و اگر چه میزان آلاینده‌ها در این مکان‌ها کمتر از سطح شهر است اما اینگونه نیست که تصور کنیم در منازل و محیط‌های کاری دارای هوای مناسب بوده و در محیط‌های سرپوشیده از آلودگی هوا در امان هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی، ارتقای کیفیت خودروها و کیفیت سوخت، تردد کمتر خودروهای شخصی و... از راهکارهای اصلی آلودگی هوا هستند که باید به‌طور جدی به آنها توجه و عمل شود.

کد خبر 154209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز