شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: حرف‌زدن با تلفن همراه بهانه‌ای بود تا مرد سارق پس از ورود به مراکز درمانی یا شرکت‌های خصوصی، طعمه‌هایش را شناسایی کند و دست به سرقت کیف آنها بزند.

متهم

تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد از اواخر شهریورماه امسال و با شکایت زن جوانی در کلانتری 112 تهران آغاز شد. شاکی به ماموران گفت: مدتی قبل در محل کارم که یک دفترخانه اسناد رسمی بود، مردی درحالی‌که با تلفن همراهش حرف می‌زد وارد آنجا شد. این مرد به میز من نزدیک شد و درحالی‌که منتظر بودم بعد از تمام شدن تلفنش، کارش را توضیح دهد، ناگهان کیفم را که روی صندلی بود قاپید و پا به فرار گذاشت.

من و همکارانم که شوکه شده بودیم، سعی کردیم او را دستگیر کنیم اما وی در یک چشم بر هم زدن خودش را به خیابان رساند و ناپدید شد. با ارسال پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات برای دستگیری مرد سارق آغاز شد. محل کار شاکی مجهز به دوربین مداربسته بود و ماموران با بررسی فیلم‌های ضبط شده، متوجه شدند که متهم تحت تعقیب یک دزد سابقه‌دار به اسم علیرضاست. این مرد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در بازجویی‌ها به سرقت کیف زن جوان اعتراف کرد.

با دستگیری این مرد، کارکنان مراکز دیگری مثل مراکز درمانی، مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی و همچنین دفترخانه‌های ثبت اسناد رسمی که کیفشان با همین شگرد در محل کارشان سرقت شده بود، با مراجعه به اداره آگاهی،‌ متهم را به‌عنوان سارق کیفشان شناسایی کردند. از آنجا که احتمال می‌رود این مرد سرقت‌های زیادی با این شگرد انجام داده باشد، قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 154793
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز