اگر نفت تهران فصل گذشته یک تیم معمولی بود که بیشتر از پیروزی، در کارنامه مساوی داشت و در پایان فصل به‌عنوان یک تیم پایین جدول به سختی توانست خود را در لیگ نگه دارد، امسال در لیگ یازدهم مدعی قهرمانی به حساب می‌آید.

سرمربی نفت تهران - فوتبال

 این تیم با نتایجی که در نیم‌فصل نخست لیگ برتر به‌دست آورد، شگفتی‌ساز شد و امروز در تعطیلات نیم‌فصل با 30 امتیاز و به‌دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در جایگاه سوم جدول است.

نفت تهران مدعی قهرمانی نیم‌فصل هم بود و اگر در مسابقه آخر خود مقابل استقلال با اختلاف 2گل پیروز می‌شد، امروز در جایگاه اول جدول لیگ ایستاده بود. نفت اما در این مسابقه شکست خورد تا حسین فرکی بیشتر از قبل به بی‌تجربگی بازیکنانش پی ببرد. نفت تهران بازیکنان جوانی چون ایمان موسوی را در اختیار دارد که خود را در شمایل یک مهاجم گلزن نشان داده. او البته بازیکنی است که حسین‌فرکی به‌سادگی تعویضش می‌کند و می‌گوید: «من قبول ندارم که بازیکن گلزن را نباید زود تعویض کرد و همیشه این امر را در کارهایم رعایت می‌کنم و تعویض ایمان موسوی هم به دلایل تاکتیکی انجام می‌شود».

نفت بازیکنان باتجربه‌ای مثل مجتبی‌زارعی هم در اختیار دارد که پیش‌تر در پرسپولیس بازی می‌کرد و در حال حاضر نیز یکی از بازیکنان سرعتی نفت به حساب می‌آید. نکته اینجاست که بازیکنان نفت برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند و در لیگ یازدهم از نفت به‌عنوان تیمی «یکدست» یاد می‌شود؛ تیمی که نتایج درخشانی در نیم‌فصل اول گرفت.

نفت تهران در 3 بازی نخست خود 2 تساوی و یک باخت(مقابل فولاد) داشت و بعد از آن تا هفته چهاردهم شکستی در کارنامه نداشت؛ یعنی این تیم 11 مسابقه را بدون شکست پشت سر گذاشت و در این هفته‌ها به 4پیروزی متوالی دست یافت. نفت که در هفته پنجم، سپاهان را شکست داد، بعد از آن تیم‌هایی چون سایپا، تراکتورسازی، ملوان و ذوب‌آهن را از پیش رو برداشت.
حسین فرکی درباره تیمش می‌گوید: «وقتی خیال بازیکنان ما از بابت انتقال‌نیافتن تیم به اراک راحت شد، با توجه به ثبات مدیریتی باشگاه توانستیم سریع بر مسائل و مشکلات مسلط شویم و شروع خوب‌مان در لیگ هم کمک زیادی به ما کرد». او اضافه می‌کند: «بازیکنان ما اگر بخواهند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند».

البته سرمربی نفت تصمیم دارد برای تقویت تیمش در نیم‌فصل دوم مثل خیلی از تیم‌ها بازیکنان جدیدی را به تیمش اضافه کند. گرچه در حال حاضر قهرمانی نفت تهران در لیگ یازدهم دور از دسترس نیست اما حسین فرکی امیدوار است تیمش بتواند سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. با توجه به کاهش سهمیه فوتبال ایران از 4 سهمیه مستقیم به 2سهمیه، نفت تنها در صورت قهرمانی در لیگ برتر می‌تواند مجوز حضور در معتبرترین لیگ فوتبال آسیا را به دست بیاورد. این تیم البته می‌تواند با حضور در رده دوم یا سوم جدول به مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. به‌نظر می‌رسد در حالی که نفت دومین فصل خود را در لیگ برتر سپری می‌کند، بودن در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان هم می‌تواند موفقیت بزرگی برای مردان حسین فرکی باشد.

کد خبر 155127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز