همشهری آنلاین: بهروز مرادی مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در جریان جلسه علنی امروز با سید حسین حسینی نماینده فریمان درگیری فیزیکی و لفظی پیدا کرد تا جایی که علی لاریجانی رئیس مجلس دستور اخراج او را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در جلسه علنی امروز هنگامی که نمایندگان بررسی دو فوریت استفساریه ماده ۱۲ قانون هدفمندی یارانه‌ها را در دستور کار خود داشتند، بهروز مرادی رئیس سازمان هفدمندی یارانه‌ها پس از درگیری لفظی با سید حسین حسینی نماینده فریمان به درگیری فیزیکی با وی پرداخت.

علی لاریجانی درحالی که شاهد این رخ داد بود بهروز مرادی را از صحن علنی اخراج کرد و این حادثه در شرایطی روی داد که تجمع بزرگی از نمایندگان در مقابل جایگاه هیات رئیسه شکل گرفته بود و نمایندگان مشغول آرام کردن فضا و جدا کردن طرفین درگیری بودند.

گفتنی است رئیس مجلس خطاب به نماینده دولت گفت: وقتی فردی را به مجلس دعوت می‌کنید باید ادب را رعایت کند.

شایان ذکر است در طی این حادثه الفاظ نا‌مناسبی میان نماینده دولت و نمایندگان مجلس رد و بدل شد

خبرگزاری فارس هم در این زمینه نوشت: در جلسه علنی امروز بهروز مرادی با سید‌حسین حسینی درگیری فیریکی پیدا کرد و به صورت او سیلی زد.

پس از این اقدام بهروز مرادی، تعداد زیادی از نمایندگان در اطراف او جمع شده و مانع ادامه این درگیری شدند.

‌برخی نمایندگان که ‌شاهد این درگیری بوده‌اند، می‌گویند ‌‌ابتدا نماینده فریمان به صورت مرادی سیلی زده است.

بنا به گفته این نمایندگان، ‌رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها خطاب به حسینی نماینده فریمان گفته که ‌"این آمارهای کوچه بازاری را از کجا آورده‌اید؟" که بیان این جمله موجب این درگیری فیزیکی شده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز ضمن توصیه به مرادی برای رعایت ادب در صحن علنی، گفت: آقای مرادی توهین نکنید؛ این چه رفتاری است که از خودتان نشان می‌دهید؟‌

لاریجانی همچنین گفت: آقای مرادی را از مجلس اخراج کنید.

پس از این سخنان لاریجانی، محسن کوهکن عضو هیئت رئیسه مجلس، بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها را به خارج از صحن علنی پارلمان هدایت کرد.

صحن علنی مجلس پس از این درگیری بین حسینی و مرادی برای دقایقی متشنج شد.

مهر نیز در این زمینه نوشته است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه بررسی طرح 2 فوریتی استفساریه ماده 12 قانون هدفمندی یارانه ها را در دستور کار داشتند.

در حین بررسی این طرح بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها که برای اعلام نظر دولت در این باره به مجلس آمده بود پس از اعلام نظر خود پشت تریبون و زمانی که در جای خود نشسته بود و با نمایندگان گفتگو می‌کرد با سید حسین حسینی نماینده فریمان درگیر شد و کار آنان به درگیری فیزیکی رسید. این در حالی بود که بر اساس مشاهدات حمله کننده مرادی بود و حتی پس از تذکرات پی در پی لاریجانی به حملات خود به نماینده فریمان ادامه داد و نمایندگان تلاش کردند وی را از حسینی دور کنند.

با این حال مرادی تلاش داشت خود را به نماینده فریمان برساند و با صدای بلند فریاد می‌زد.

پس از آنکه مرادی نماینده فریمان را سیلی زد تعدادی از نمایندگان وی را دور کردند و در نهایت لاریجانی از هیئت رئیسه خواست تا مرادی را از مجلس اخراج کنند.

فریاد "اخراج کنید" از سوی نمایندگان دیگر بلند شد و سرانجام محسن کوهکن عضو هیئت رئیسه مجلس خود را به مرادی رساند و او را از صحن علنی مجلس خارج کرد.

این در حالی است که بر اساس اظهارات برخی از نمایندگان که از نزدیک شاهد ماجرا بوده‌اند این نماینده فریمان بوده که ابتدا به صورت مرادی سیلی زده که علت این موضوع نیز بر اساس اظهارات نمایندگان این بوده که مرادی در اظهاراتش عنوان کرده "این آمارهای کوچه بازاری را از کجا آورده اید؟" که این جمله از سوی نماینده فریمان توهین تلقی شده و باعث درگیری فیزیکی شده است.

استفساریه مجلس در خصوص عدم پرداخت سهم شرکت های خدماتی آب، برق و گاز و پخش و پالایش از سازمان هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت است اما مرادی در توضیحات خود مدعی شد سازمان هدفمندی یارانه ها قانون را اجرا می‌کند و در واقع نیازی به تفسیر نیست. سازمان هدفمندی کاری را انجام می دهد که در تفسیر ماده 12 آمده است.

کد خبر 155153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز