گروه شهری : مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت سالروز نهم دی‌ماه گفت: ملت ایران نشان داده که هرگاه نظام اسلامی مورد تهدید قرار بگیرد با همه وجود به میدان می‌آید.

شورای شهر

وی اظهار کرد: حضور مردم در نهم دی‌ماه از عمق جانشان سرچشمه گرفت و تبدیل به یک سابقه تاریخی بزرگ شد.به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ملت ایران ثابت کرده که در مواقع تهدید نظام بسیاری از اختلافات را کنار می‌گذارد و برای زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

به‌دنبال این اظهارات، مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز گفت: روز نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق باولایت است و باید فارغ از بحث گروه‌ها و جریان‌ها دیده شود.

طلایی ضمن اشاره به اینکه در روز نهم دی‌ماه انقلاب و کشور بیمه شد، افزود: روز نهم دی‌ماه روز تبلور حضور مردم در دفاع از انقلاب و پایبندی به باورهای دینی و اعتقادی است که نمونه آن را کمتر داشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: پیام این روز به همه گروه‌ها و جریانات مختلف داخل و خارج کشور خیلی شفاف بود و نشان‌دهنده خستگی، بیزاری و نفرت مردم از سهم‌خواهی گروه‌های سیاسی بود که جز تحمیل هزینه بر مردم چیزی نداشت.

طلایی تأکید کرد: اگر گروه‌های سیاسی این پیام را به درستی دریافت کنند باید برای همیشه در رفتارهای بعدی خود تجدید نظر کنند و به خواست و باورهای دینی و انقلابی مردم احترام بگذارند.

در ادامه جلسه، خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر و احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا دیروز از تعامل مثبت میان شورا و شهرداری تهران به‌منظور تکریم هنرمندان و مجموعه دست‌اندرکاران تئاتر شهر سخن گفتند که به جابه‌جایی سریع محل استقرار هواساز مترو از محوطه تئاترشهر انجامید به‌گونه‌ای که هم‌اکنون در محوطه پارک و ساختمان تئاتر شهر هیچ‌گونه ساخت و‌سازی‌ صورت نمی‌گیرد.

دانشجو گفت: این جابه‌جایی صدها میلیون تومان هزینه داشت اما با وجود این مترو تقبل کرد از محل صرفه‌جویی در هزینه‌ها این خسارت را جبران سازد.وی همچنین خبر داد: در کنار هواساز، حصار آبی‌رنگی به چشم می‌خورد که مربوط به احداث کریدوری زیر چهارراه ولی عصر است تا مردم ناچار نباشند از عرض خیابان تردد کنند که این مهم نیز تا پایان سال به انجام خواهد رسید.

دانشجو افزود: در کمیسیون عمران شورا، بحث کف‌سازی‌ و محوطه‌سازی‌ پارک روبه‌روی تئاتر شهر مطرح و قرار شد با توجه به اینکه این اقدام هماهنگ با ارزش‌های معماری و ساختمان تئاتر شهر نیست ، طرح بررسی محوطه‌سازی‌ و منظر پارک روبه‌روی تئاتر شهر در دستور کار کمیته شهرسازی کمیسیون عمران قرار گیرد و رهنمودهای لازم ارائه شود.

درخواست پرداخت بودجه شورایاری‌ها

به گزارش همشهری، در جریان بررسی یک فوریت طرح بودجه شورای شهر تهران برای سال آینده احمد مسجد جامعی خواستار آن شد تا شورای شهر هرچه سریع‌تر بودجه مصوب شورایاری‌ها را پرداخت کند. وی با اشاره به اینکه این تاخیر در تخصیص بودجه سالانه به نوعی به منزله بی‌احترامی به شورایاران است، گفت: هم‌اکنون در برج 10قرارداریم اما هنوز بودجه شورایاران پرداخت نشده است و این درحالی است که 3‌هزار و 740 شورایار بازوی نظارتی و یاور شورای شهرند اما هنوز 2میلیارد تومان اعتبار مصوب آنها پرداخت نشده است.

علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران نیز گفت: شورایاران واقعا بابت این مسئله گله‌مندند و این امر باعث کدورت شده است.چمران رئیس شورای شهر تهران نیز قول داد طی چند روز آینده این بودجه ابلاغ شود.

بنابراین گزارش به پیشنهاد رسول خادم بودجه سال آینده شورای شهر با افزایش 10‌درصدی مواجه است و باید ظرف یک هفته پیش‌از طرح بودجه سال آینده شهرداری تهران به تصویب برسد که یک فوریت این طرح با موافقت اعضای شورای شهر مواجه شد.

برنامه‌ریزی برای مقابله با حوادث

در بخش دیگری از جلسه شورای شهر، حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به سالگرد زلزله بم گفت: تجربه تلخ از دست دادن حدود 40‌هزار نفر از هموطنانمان و ویران شدن شهر تاریخی بم هزینه‌ها و خسارات زیادی را به کشور تحمیل کرد. وی در ادامه از تهیه طرح کاهش خطر‌پذیری لرزه‌ای در شهر تهران سخن گفت که قرار بود با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور به اجرا درآید اما متأسفانه این طرح متوقف مانده است. بنابراین بهتر است مسئول مدیریت بحران شهر تهران برای ادای توضیح به صحن علنی شورای شهر دعوت شود. وی در عین حال به معضل بافت‌های فرسوده شهر تهران اشاره کرد و گفت: کل چرخه ساخت‌وساز در شهر تهران دچار مشکل است و به همین دلیل شورای شهر باید در این قضیه دخالت کند.

علیرضا دبیر نیز خواستار آن شد تا درصورت دعوت از رئیس سازمان مدیریت بحران از مسئولان سایر دستگاه‌های متولی در امر مدیریت بحران نیز دعوت شود تا در این باره پاسخگو باشند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: زلزله نیز مانند آلودگی هواست که هر وقت اتفاق می‌افتد به یادش می‌افتیم بدون اینکه به فکر برنامه‌ریزی برای آن باشیم. این درحالی است که به گفته چمران، شهر تهران روی خط زلزله است و کوچه‌های تنگ و ساختمان‌های بلند‌مرتبه آن به نامناسب بودن شرایط دامن می‌زند و با وجود این هنوز دفترچه فنی ساختمان به‌دلیل بروز برخی مشکلات، اجرایی نشده است.

کد خبر 155232
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز