سردار اسماعیل احمدی مقدم اظهار داشت: دریافت نشان استاندارد یعنی دریافت حداقلهای لازم برای ورود یک کالا به بازار لذا ضروری است استانداردها هرساله مورد بازنگری قرار گیرد و با افزایش روبهرو شوند این در شرایطی است که ما نه تنها استانداردها را در کشور افزایش نمیدهیم بلکه به عقب حرکت میکنیم و از این طریق مصیبتی بزرگ را رقم میزنیم.وی گفت: در برخی از موارد مسئولان سازمان استاندارد با طلبکاری با ما برخورد میکنند و میگویند که ما مسئول استاندارد هستیم. آنها با مماشات خودبهخودروسازان فرصت میدهند و از این طریق از وظایف خود عدول میکنند که این موضوع به هیچ وجه قابلقبول نیست.
فرمانده ناجا اظهار داشت: طی یک دستورالعمل سازمان استاندارد وانت پیکان و فراز را استاندارد ندانست اما در یک بازه زمانی کوتاه مجدداً این خودروها واجد شرایط دریافت استاندارد شدهاند. این تغییر رویکرد در سازمان استاندارد از نظر ما مورد قبول نیست.احمدی مقدم با اشاره به تلفات رانندگی گفت: برخیها حداقل استانداردها را نیز کاهش میدهند. مسئولان راهور نباید در برابر مخالفان قانون کوتاه بیایند و کمکاری کنند چرا که بعد از گذشت مدتی تمامی آمارهای تلفات بر سر پلیس ریخته میشود. پلیس هم باید در برابر مخالفان قانون مقاومت کند. پلیس باید بتواند از حق مردم دفاع کند نمیتوانیم به نفع صاحبان قدرت کم کاری کنیم و مشکلات را نادیده بگیریم. اگر مقاومت پلیس در برابر برخی افراد و سازمانها نبود اوضاع تلفات رانندگی بدتر از این نیز میشد.
وی با اشاره به اجرای قانون جدید و افزایش نرخ جریمهها تاکید کرد: برخی از افراد همانند رانندگان تاکسی دارای معیشت سخت هستند اما کمتر تلاش میکنند که تخلف نکنند این افراد وقتی جریمه میشوند احساس میکنند که پلیس نان خانواده آنها را بریده است متخلفان باید بدانند اگر در قوانین سختگیری میشود برای خودشان است و پلیس از روی محبت و دلسوزی و نه خالی کردن عقدهها و خواستههایش در مورد آنها اعمال قانون میکند.فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از برخی رسانهها و خبرنگاران در بزرگنمایی برخی از رفتارهای پلیس از جمله کمین و صدور برگههای جریمه گفت: این افراد میتوانند یک روز همراه پلیس شوند تا ببینند جریمهها به درستی صادر میشود. هیچگاه به افسران در اعمال قانون سهمیه نمیدهیم.
اگر پلیس بخواهد با بهانهگیری رانندگان را جریمه کند این امر بسیار زشت است این در حالی است که اگر بخواهیم برای اجرای صحیح قانون اقدام کنیم باید زیر هر تابلو یک پلیس قرار دهیم. اکنون قانون راهنمایی و رانندگی را در حد توان خود اجرا میکنیم و این در حالی است که مدتی قبل از اجرای مرحله دوم با صدور برگههای هشدار اطلاع رسانیهای لازم را انجام دادیم.
احمدی مقدم با بیان اینکه برخی از رانندگان در برابر قانون مقاومت روانی دارند تاکید کرد: اجرای قانون بهصورت کامل نیاز به فرهنگسازی دارد که این نیز یک امر تدریجی است.وی به دیدارش با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در آن دیدار به ایشان گفتم که با وجود افزایش تعداد خودروهای کشور به بیش از 14 میلیون، میزان تلفات با سالهای گذشته برابر است و افزایش نیافته است اما ایشان فرمودند که با انتظارات بسیار فاصله داریم چرا که تعداد کشتهها در دهه گذشته بیشاز تلفات جنگ تحمیلی است.
احمدی مقدم با بیان اینکه سختگیریهای پلیس منافاتی با اعمال قانون ندارد اظهار داشت: امروز یکسوم کشتههای رانندگی را موتورسواران و عابران تشکیل میدهند که باید فکری به حال آنها شود، البته پلیس باید الگو باشد اما متأسفانه در برخی از صحنهها میبینیم که ماموری که کلاه ایمنی بر سر ندارد از راکب موتورسیکلت میخواهد که کلاه بر سر بگذارد. رفتار، شخصیت و ادب مامور باید الگو باشد تا شهروندان نیز از آن تبعیت کنند.