گروه سیاسی: در سالگرد تخریب حرم عسکریین(ع)،‌ شیعیان ایران و عراق ضمن برگزاری آیین‌هایی این حرکت تروریستی را محکوم و خواستار بازسازی هرچه سریع‌تر این مکان مقدس شدند.

مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه هم با محکوم کردن این واقعه تخریب حرم دو امام بزرگوار شیعه را دشمنی با همه مسلمانان و تمام جهان اسلام دانستند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای در سالگرد هتک حرمت حرم امام‌هادی و امام عسکری(علیهماالسلام) هشدار داد تا بیش از این با احساسات مسلمانان بازی نکرده و یقین داشته باشند که طرح مسائل اختلاف افکنانه در بین مذاهب اسلامی‌نتیجه‌ای جز یأس برای آنان دربرنخواهد داشت.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: سالگرد این جنایت وحشتناک را در حالی به پای می‌داریم که اشغالگران متجاوز آمریکایی و انگلیسی تاکنون به وظیفه خود که تامین امنیت ملت عراق است، عمل ننموده و با بی‌اعتنایی و بی‌توجهی فرصت مناسب را برای بازسازی این بارگاه مقدس در اختیار شیفتگان و دلسوختگان آن حرم مقدس نگذاشته‌اند.

هوشیاری و همدلی مسلمانان در محکوم نمودن این جنایت بزرگ مهر بطلانی بود بر توطئه تفرقه‌افکنانه عوامل و ایادی استکبار جهانی. آمریکا و هم‌پیمانانش باید بدانند که عشق به اهل بیت و طریق پاک آنان در قلوب تمام مسلمانان ودیعه‌‌ای است الهی که آتش آن هرگز خاموش نخواهد شد.

در پایان این اطلاعیه از همگان دعوت شده تا در مراسمی‌که ساعت 10صبح امروز در مسجد اعظم قم به همین منظور برگزار می‌شود، شرکت نموده و مراتب انزجار خویش را از توطئه‌های دشمنان اهل بیت علیهم السلام ابراز دارند.

نباید از یاد برود

آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید در قم با صدورپیامی‌ضمن تسلیت سالگرد تخریب حرمین عسکریین ع از عموم مسلمانان بویژه ملت ایران خواست که این حادثه را هیچ‌گاه از یاد نبرند و در چنین روزی عزادار باشند.

در این پیام آمده است:  تخریب حرمین عسکریین ع نه تنها یک اهانت و نه فقط یک فاجعه ظاهری بلکه دشمنی با همه مسلمانان و تمام جهان اسلام است. 

آیت‌الله فاضل لنکرانی در این پیام از روحانیون، خطبا و رسانه‌ها بویژه صدا و سیما خواسته است که ابعاد این حادثه را هر چه بیشتر تبیین کنند.

تعطیلی حوزه‌ها و بازار

در آستانه‌ سالگرد تخریب حرمین عسکریین ع دروس حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز تعطیل است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در بیانیه‌ مشترکی با اشاره به سالگرد تخریب بارگاه ملکوتی امام‌هادی ع و امام حسن عسکری (ع) و تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی‌الله‌الاعظم، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی‌دروس حوزه‌های علمیه سراسر کشور را تعطیل اعلام کردند.

همچنین به مناسبت فرارسیدن سالروز هتک حرمت به حرمین مطهر عسکریین ع بازارهای کشور هم امروز تا ساعت 10 صبح تعطیل است.

جامعه اصناف و بازار کشور، همچنین مراسم اعتراضی به همین مناسبت با سخنرانی علی اکبر ناطق نوری در مسجد سید عزیز الله بازار برگزار می‌کند.

در  ۲۳محرم سال گذشته  مقدار زیادی مواد انفجاری باعث انهدام بخش زیادی از مرقدهای امام‌هادی و امام حسن عسکری (ع) شد.

کد خبر 15613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز