همشهری آنلاین: رئیس جمهوری و نزوئلا، هشدارهای آمریکا در رابطه با دوری از ایران را در راستای سیاست سلطه‌جویانه این کشور توصیف و آن را محکوم کرده است.

چاوز

به گزارش پرس تی وی، هوگو چاوز هم زمان با استقبال از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران که در چارچوب سفر به منطقه امریکای لاتین خود، وارد ونزوئلا شده است، روز یکشنبه در نطقی تلویزیونی با بی‌اعتبار دانستن هشدارهای آمریکا در رابطه با داشتن رابطه نزدیک با ایران، افزود: آمریکا قصد دارد تا سلطه خود را بر جهان اعمال کند.

چاوز افزود: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و یا کاخ سفید گفته که برای هیچ کشوری خوب نیست که با ایران رابطه نزدیک برقرار کند، اما حقیقت این است که این اظهارات خنده دار است.

رئیس جمهوری ونزوئلا یادآور شد : آن‌ها قادر نخواهند بود تا سلطه خود را بر دنیا اعمال کنند.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: اوباما این فکر را از سرت بیرون کن. شما بهتر است به مشکلات داخلی کشورت که خیلی هم زیاد است بپردازی.

هوگو چاوز در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ما آزاد هستیم. مردم آمریکای لاتین هرگز بار دیگر زیر سلطه یانکی‌های امپریالیست نخواهند رفت.

هم زمان با افزایش ابراز نگرانی کاخ سفید از تعمیق روابط کشورهای منطقه آمریکای لاتین با ایران، یک سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا روز جمعه، در آستانه سفر رئیس جمهوری ایران به منطقه گفته بود: ما صریحاَ به کشورهای جهان می‌گوییم هم اکنون نباید پیوندهای امنیتی و اقتصادی با ایران را گسترش داد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در چارچوب سفرش به منطقه آمریکای لاتین، بامداد دوشنبه به وقت تهران وارد ونزوئلا شد و در فرودگاه بین المللی سیمون بولیوارمورد استقبال رسمی گارد افتخار و هیاتی صد نفره به ریاست الیاس خوا  معاون رئیس جمهوی این کشور قرار گرفت.

کد خبر 156723
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز