رسانه طی دورهای رسانه با انتشار مستمر، به عنوان نخستین و مهمترین بازتاباننده پژوهشها، تجربیات و دستاوردهای ارتباطات در کشور و جهان، نزد استادان، صاحبنظران و دانشجویان سطوح مختلف در رشتههای علوم ارتباطات اجتماعی، جایگاهی ویژه یافته است.
رسانه از سال 1383 با تغییر قطع و اندازه و اختصاص مطالب هر شماره به موضوعی خاص به موضوعاتی «مطالعات انتقادی در ارتباطات»، «سیاستگذاری و برنامهریزی ارتباطی»، «رسانهها، حوزه عمومی و دموکراسی»، «مطبوعات عامهپسند»، «آموزش روزنامهنگاری»، «پژوهشهای ارتباطی»، «جامعه اطلاعاتی»، «رسانهها و فرهنگ»، «سواد رسانهای»، «رسانهها و دین»، «مدیریت رسانهها»، «روشهای کیفی پژوهش در ارتباطات»، «روزنامهنگاری بحران» و «زبان و رسانهها» پرداخته است.