گروه حوادث: در دومین جلسه‌ رسیدگی به اتهامات دو متهم ترور قاضی مقدس،نماینده دادستان با بیان اینکه هیچ امیدی به بازگشت متهمان این جنایت به اجتماع نیست، خواستار اشد مجازات برای این دو جنایتکار مخوف شد.

در ابتدای جلسه‌ محاکمه این دو جوان که به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد، هنگامی که صفر خاکی به عنوان نماینده‌ دادستان به بیان اتهامات متهمان در زمینه سرقت مسلحانه از بانک، سرقت خودرو و سرقت اسلحه پرداخت، با بیان اینکه هیچ امیدی به بازگشت متهمان پرونده به اجتماع نیست، برای آنها به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض اشد مجازات را خواستار شد.

در ادامه این جلسه  مجید- ک  متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و در توضیح 5 سرقتی که از بانکهای تهران انجام داده بود گفت: بعد از 3 سرقت مسلحانه، چهارمین بانکی را که سرقت کردیم بانک ملی شعبه‌ چهارراه کوکاکولا بود. آن روز برای  نقد کردن چک‌های مسروقه به این شعبه رفته بودیم اما به خاطر استعلام شماره چک‌ها مامور بانک متوجه مسروقه بودن آنها شد.

در این هنگام من و دوستانم با اسلحه‌هایی که همراه داشتیم شروع به تهدید مامور بانک کردیم، وقتی من از آنجا فرار کردم، یک مامور مرا تعقیب کرد که با شلیک گلوله به شکمش او را مجروح کردم.

هنوز از آنجا فرار نکرده بودم که مامور مجروح دوباره می خواست جلوی مرا بگیرد و این بار گلوله دیگری به سینه‌اش شلیک کردم. پس از مامور اول مامور دیگری به سمت من آمد که او هم مسلح بود. فاصله من با او بسیار کم بود و به همین دلیل یک تیر به سینه‌ او زدم و پس از آن فرار کردم.

وی همچنین در رابطه با انگیزه‌ اصلی‌اش از سرقت سلاح، گفت: قصد داشتیم ماشین حمل پول یکی از بانک‌ها را به سرقت ببریم به همین دلیل نیاز به اسلحه داشتیم و می‌خواستیم سلاح جمع کنیم. اما دوستانم برای سرقت  خودروی حمل پول مرا همراهی نکردند و به همین دلیل این سرقت انجام نشد.

پشیمانی از سرقت 3 خودرو!

متهم ردیف اول در آخرین دفاع خود گفت: اتهامات را می‌پذیرم، اما در مورد سرقت 3دستگاه خودرو باید بگویم که ما اشتباه کردیم و از دزدیدن این خودروها پشیمانم. در آن زمان سن و سال کمی داشتم و به خاطر ارتکاب این سرقت‌ها توبه کردم.

در ادامه جلسه، «حسین – ک»، 23 ساله متهم ردیف دوم در رابطه با اتهامات محاربه و افساد فی‌الارض، و سرقتهای مسلحانه و سایر اتهامات به دفاع از خود پرداخته و گفت: 18 ساله بودم که پس از صحبت با عمویم (متهم ردیف اول) به علت مشکلات مالی و بدهکاری ناشی از ازدواج و مشکلات متعدد دیگر دست به سرقت زدم.

وی در آخرین دفاع خود گفت: اتهام محاربه را قبول ندارم،اما معتقدم سرقت خودروها کار اشتباهی بوده و به همین دلیل پیش از زمان دستگیری توبه کرده بودم.

پس از آخرین دفاعیات متهمان ، ختم جلسه‌ رسیدگی از سوی قاضی صلواتی اعلام شد و رای و نتیجه نهایی ظرف مهلت قانونی از سوی رییس شعبه‌ 15 دادگاه انقلاب تهران صادر می‌شود.

کد خبر 15698

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز