یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

گروه حوادث: 12 مرد محکوم به اعدام در شیراز به دار مجازات آویخته شدند. 7 نفر از این افراد به اتهام حمل و نگهداری مواد‌مخدر به اعدام محکوم شده بودند که در زندان شیراز به دار آویخته شدند و 5 نفر دیگر نیز با اتهاماتی از قبیل قتل، آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف روبه‌رو بودند که در ملأعام اعدام شدند.

حوادث اعدام

یکی از مردان اعدامی که پرونده او جنجال زیادی در شیراز به‌پا کرد، فردی بود که دست به3 جنایت زده بود. این مرد که رحمت نام داشت، در سال 1389 بعد از قرض گرفتن خودروی یکی از دوستانش، آدم‌ربایی هولناکی را رقم زد. او پسربچه 11 ساله‌ای به اسم مهدی را در مسیر بازگشت از مدرسه ربود و پس از آن با خانواده وی تماس گرفت تا درخواست خود را مطرح کند. او پدر مهدی را تهدید کرد که اگر30 میلیون تومان پول نقد به وی پرداخت نکند، پسرش را خواهد کشت. تهدیدی که بعد از چند روز آن را عملی کرد و به‌رغم اینکه خانواده مهدی مبلغ درخواستی مرد آدم‌ربا را پرداخت کرده بودند، وی پسربچه 11 ساله را به طرز فجیعی به قتل رساند و جسدش را در حوالی شهر رها کرد.

رحمت، مدتی بعد از این جنایت، تصمیم به ربودن پسربچه دیگری گرفت. او که برای این کار نیاز به یک خودرو داشت، ابتدا به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی مسافربر شخصی شد و با کشاندن راننده به محلی خلوت، او را به ضرب گلوله به قتل رساند. پس از این جنایت، رحمت جسد راننده را در بیابان رها کرد و به سراغ پسربچه‌ای رفت که از چند روز قبل خانواده وی را شناسایی کرده بود و می‌دانست که وضعیت مالی خوبی دارند. یک روز که این پسربچه در راه بازگشت از مدرسه بود، رحمت قصد ربودن او را داشت اما پسربچه که متوجه نقشه وی شده بود، از دستش فرار کرد. رحمت که می‌دید نقشه‌اش نقش بر آب شده است، خودرویی را که سرقت کرده بود، در محلی رها کرد و منتظر ماند تا آب‌ها از آسیاب بیفتد و بعد نقشه‌ شومش را عملی کند.

سومین آدم‌ربایی

مرد جنایتکار چند ماه بعد، پسربچه‌ای را شناسایی کرد که وضعیت مالی خانواده‌اش خوب بود. او درست همانند نقشه قبلی‌اش، ابتدا به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی مسافربر شخصی شد و بعد از کشاندن راننده به محلی خلوت، وی را نیز به قتل رساند. مرد جنایتکار سوار بر خودروی مسروقه، در مسیر پسربچه مورد نظرش کمین کرد و او را ربود، سپس خانواده او را تهدید کرد که اگر 30 میلیون تومان به وی پرداخت نکنند، گروگان 8 ساله‌اش را خواهد کشت اما او خبر نداشت که ماموران پلیس در جریان این آدم‌ربایی قرار گرفته و سایه به سایه در تعقیب او هستند.

اعتراف هولناک

درحالی‌که 9 روز از ماجرای ربوده‌شدن پسربچه 8 ساله می‌گذشت، کارآگاهان پلیس آگاهی شیراز با انجام کارهای اطلاعاتی توانستند مرد جنایتکار را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. با دستگیری رحمت، گروگان خردسال او نیز آزاد شد و مرد جنایتکار بعد از انتقال به اداره آگاهی، به آدم‌ربایی و قتل 3 نفر (گروگان 11 ساله و 2 راننده مسافرکش) اعتراف کرد. پرونده این مرد به سرعت در دادسرا به جریان افتاد و با صدور کیفرخواست، وی در شعبه 4 دادگاه کیفری استان فارس پای میز محاکمه رفت و با اکثریت آرا به3 بار قصاص، یک بار اعدام و 15 سال حبس محکوم شد. این رای در شعبه 32 دیوانعالی کشور تایید شد و صبح دیروز در میدان احسان و مقابل چشمان مردم به اجرا درآمد.

اسیر شیطان

2 نفر دیگر از اعدامیان که در میدان معلم و در ملأعام به دار مجازات آویخته شدند، 2 مرد بودند که به اتهام ربودن 6 نفر و تجاوز به عنف، به مرگ محکوم شده بودند. این دو مرد با استفاده از یک خودروی سواری، در نقش مسافرکش ظاهر می‌شدند و بعد از سوار کردن طعمه‌هایشان، با چاقو به تهدید آنها پرداخته و بعد از کشاندن این افراد به محلی خلوت، آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. با دستگیری این دو متهم و اعتراف آنها به ربودن 6 نفر، هردوی آنها در دادگاه به اعدام محکوم شدند.

همزمان با اعدام این افراد، 2 سارق مسلح نیز در میدان معلم شیراز و در ملأعام به دار آویخته شدند. این دو مرد متهم بودند که در سال‌های اخیر علاوه بر سرقت مسلحانه از 4 بانک در شیراز، دست به تیراندازی به سوی یک شهروند و سرقت خودرو نیز زده‌اند. آنها بعد از دستگیری از سوی دادگاه، محارب شناخته‌شده و به اعدام محکوم شدند. براساس این گزارش، 7 نفر نیز که به اتهام حمل و نگهداری مواد‌مخدر از سوی دادگاه به اعدام محکوم‌شده بودند، همزمان با اعدام این پنج مرد، در زندان شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

کد خبر 157280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز