همشهری‌آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اظهارات رئیس جمهور فرانسه را برای ایجاد فشار بر ملت ایران ارزیابی کرد و گفت: آقای سارکوزی راه‌های دیگری به غیر از صلح و امنیت پایدار و عادلانه در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس را دنبال می‌کند.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز تعجب از اظهارات غیرمستند و به دور از واقعیت نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه مبنی بر غیر صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای کشورمان با رد این اظهارات بر ماهیت صلح آمیز و شفاف فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های مستمر و نزدیک همیشگی کشورمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.

مهمان پرست افزود: ظاهراً رئیس جمهور فرانسه، با طرح ادعاهای واهی به دنبال بهانه ای برای ایجاد فشار بر روی ملت ایران از طریق اعمال تحریمهای غیرقانونی و ناعادلانه است، اما باید دانست اینگونه تلاشها برای افکار عمومی دنیا کاملاً شناخته شده و مردود است.  

وی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اجتناب از جدل های بی حاصل سیاسی معتقد است که تنها با مذاکرات جدی و مبتنی بر رویکرد گفتگو و همکاری و نه از مسیر اشتباهی چون تحریم می توان به تفاهم دست یافت.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در پایان تاکید کرد: اما به نظر می رسد آقای سارکوزی راههای دیگری به غیر از صلح و امنیت پایدار و عادلانه در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس را دنبال می کند که قطعاً راه به جایی نخواهد برد.

کد خبر 157902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز