از سوی باشگاه پرسپولیس کارت‌های هدیه بانکی در اختیار بازیکنان قرار گرفت. محمد رویانیان در بدو ورود خود به باشگاه به عنوان سرپرست، کارت‌هایی را به عنوان کارت بانکی به بازیکنان و مربیان این تیم پرداخت کرد که...

فوتبال - تیم پرسپولیس

110روز قبل، محمد رویانیان با حکم رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس به عنوان سرپرست و سپس مدیرعامل باشگاه پرسپولیس منصوب شد. باشگاهی که به‌جز حواشی فوتبالی متعدد و نتایج عجیب و غریبی که گرفته بود به یک سازمان ضررده هم تبدیل شده بود و انتظار می‌رفت وزارت ورزش برنامه‌ریزی جامعی برای برون‌رفت از این بحران قرمز تدوین کند. با ورود محمد رویانیان اما شرایط ساده‌تر از چیزی که تصور می‌شد به سمت بهبود اوضاع پیش رفت. مدیرعامل غیرورزشی سرخپوشان پایتخت در بدو ورود پاداش‌هایی را به بازیکنان و مربیان پرداخت و قسمتی از بدهی‌های معوق را تسویه کرد.

این‌که این منابع مالی از کجا تامین شده، همان سوال و ابهامی است که مدیران باشگاه پرسپولیس در دیگر قسمت‌های مجموعه گزارش‌های این شماره به آن اشاره کرده و پاسخ داده‌اند. مروری بر برخی از قسمت‌های این ابهامات، پیش‌فرض ذهنی از حساب و کتاب‌های نانوشته و عجیب و غریب در مجموعه‌های ورزشی را بیش از پیش بازگو می‌کند.

کارت‌های سوخت، کارت‌های هدیه

از سوی باشگاه پرسپولیس کارت‌های هدیه بانکی در اختیار بازیکنان قرار گرفت. محمد رویانیان در بدو ورود خود به باشگاه به عنوان سرپرست، کارت‌هایی را به عنوان کارت بانکی به بازیکنان و مربیان این تیم پرداخت کرد که به ادعای چند سایت خبری، قابلیت استفاده در پمپ‌های بنزین را هم داشت. در واقع رویانیان که رئیس ستاد مصرف سوخت کشور هم هست، کارت‌هایی را به بازیکنان پرسپولیس داده بود که می‌توانستند با استفاده از آن، خودروهای خود را مجهز به بنزین رایگان از طریق کارت هدیه کنند! ابهام اول در موضوع مدیریت جدید باشگاه پرسپولیس اینجا به وجود می‌آید. استفاده از امکانات و اختیارات ستاد مصرف سوخت در جهت پیشبرد برنامه‌های باشگاه پرسپولیس.

روزی که استیلی رفت و دنیزلی آمد

حمید استیلی که ابتدای فصل با تصمیم مدیریت سابق به جمع پرسپولیسی‌ها آمده بود به اندازه کافی هزینه‌بر بود اما ورود دنیزلی به مراتب بار مالی سنگین‌تری را به باشگاه وارد کرد. در روزهایی که بسیاری بر این عقیده بودند که هزینه کردن برای ورود استیلی به پرسپولیس در مقابل علی دایی که حاضر بود رایگان این تیم را مربیگری کند یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شد، برخی منابع خبری مدعی شدند که دنیزلی برای 5/1فصل حضور در باشگاه پرسپولیس رقمی در حدود 5/1میلیون دلار یا پوند دریافت کرده است. رقمی که البته ظاهراً از سوی باشگاه تکذیب شد اما نشان می‌داد که حدود ارقام دریافتی مربیان جدید باشگاه چیزی در همین مقدار است. دنیزلی که اعلام کرده بود به هیچ عنوان حاضر به مربیگری در ایران نیست در مقابل پیشنهاد وسوسه‌برانگیز مدیران جدید قرمزپوشان پایتخت دوام نیاورد و راهی تهران شد. این‌که یک مدیر با ارقام بدهی وحشتناک باشگاه، مربی چندصد میلیونی را به تیم اضافه می‌کند بر اساس کدام منطق انجام شده و هزینه پرداخت این قرارداد بر عهده چه سازمان یا افرادی است ؟

اُپل چگونه وارد باشگاه پرسپولیس شد؟

باشگاه پرسپولیس تهران قراردادی به ارزش یک‌میلیارد و 800میلیون تومان با بانک شهر به عنوان حامی مالی یک‌ساله خود به امضا رساند. در حالی که این قرارداد تا مرحله سوم پیش رفته بود و تنها یک قسط به پایان آن باقی مانده بود، باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که به طور یک‌طرفه فسخ قرارداد با حامی مالی را اعلام و تمایل دارد تا با حامیان جدید وارد مذاکره شود. بعد هم بدون توقف در این فراخوان، شرکت اپل را به عنوان حامی جدید باشگاه معرفی کرد. ارتباط با یک شرکت خارجی در بدو ورود و دریافت یک مبلغ بالا از این شرکت در حالی که مدیران این شرکت خارجی به خوبی می‌دانستند که باشگاه پرسپولیس قرارداد رسمی خود با حامی قبلی را به طور غیرقانونی فسخ کرده، از آن‌دست ابهاماتی است که در زمینه مالی، باشگاه پرسپولیس باید پاسخگوی آن باشد. مدیریت پرسپولیس بر اساس کدام رابطه غیرفوتبالی توانست یک شرکت بزرگ را ترغیب کند که علیرغم اطلاع از قرداد قبلی، اقدام به عقد قرارداد با باشگاهی کند که خودش حامی مالی رسمی و قانونی دارد؟

یک بانک خصوصی، حامی محمد رویانیان

محمد رویانیان مبلغی در حدود 5/1میلیارد تومان از یک بانک خصوصی وام دریافت کرده است. این وام در فاصله یک ماه بعد از ورود وی به باشگاه پرسپولیس دریافت شده است. این‌که یک بانک رقم بالایی در این حد را به یک فرد وام بدهد در نوع خود عجیب است اما شنیده‌ها حاکی از آن است که ارتباطات رویانیان با بدنه هیات‌مدیره این بانک باعث شد تا وی موفق به دریافت این رقم برای باشگاه شود. به نظر می‌رسد خلأ اتفاقات رخ داده در باشگاه پرسپولیس در زمینه مسائل مالی را باید در این بانک خصوصی جست‌وجو کرد؛ بانکی که به احتمال زیاد به عواقب ارتباط مالی در این حد با باشگاه همیشه مقروض پرسپولیس آگاهی داشته است!

همشهری تماشاگر

کد خبر 158219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز