همشهری آنلاین: برگزیدگان جایزه بین‌المللی خوشنویسی"حلیه" طی مراسمی در روز جمعه 7 بهمن معرفی می‌شوند و جوایز 150 هزار دلاری این جایزه به برگزیدگان اهداء خواهد شد.

خوشنویسی

به گزارش همشهری آنلاین، علی شیرازی، دبیر هنری و اجرایی جایزه بین‌المللی حلیه و مدیر گالری "امروز" با اعلام این خبر گفت : "در پی برپایی شکوهمند جایزه بین‌المللی خوشنویسی "یاسین" در سال 1388، رویداد مشترکی که گالری "آنتیک صنعت" استامبول (به مدیریت محمد چبی که یکی از مهم ترین مجموعه‌داران هنری در منطقه است) و گالری "امروز" تهران بنیانگذار آن بودند؛ دومین دوره این جایزه با عنوان "حلیه" را برگزار کرده‌ایم که عصر جمعه 7 بهمن در خانه هنرمندان 24 برگزیده آن معرفی خواهند شد.

علی شیرازی که خود یکی از صاحب نام ترین چهره‌های خوشنویسی و نقاشیخط ایران در خاورمیانه است، توضیح داد: "چندین سال پیش با محمد چبی که یکی از غنی ترین مجموعه های خوشنویسی‌های جهان اسلام را در اختیار دارد، گفت و گوهای مستمری داشتیم تا زمینه‌های تقویت هنر خوشنویسی را فراهم آوریم .

هر دو ما معتقد هستیم ،خوشنویسی هنر پایه ای است و پیوستگی های آن با جهان اسلام، این هنر را در ساحت هویت فرهنگی ما بالا می برد، پس لازم است با خلق انگیزه‌های تازه، نسل جوان و با استعداد هنری جهان اسلام را به حضور پر رنگ و حرفه‌ای در عرصه خوشنویسی تشویق کنیم.

بنابراین، گالری" آنتیک صنعت" استامبول و گالری" امروز" تهران جایزه خوشنویسی را بنیان گذاشتند که اینک دومین دوره آن با عنوان "حلیه" پس از یکسال مقدمات،برگزیدگان خود را روز جمعه در خانه هنرمندان خواهد شناخت".

علی شیرازی داوران جایزه بین‌المللی"حلیه" را غلامحسین امیرخانی، داود بکتاش و علی توی (هر دو از ترکیه) و خودش معرفی کرد و گفت: عصر جمعه پیش رو ،150 هزار دلار جایزه این رویداد به 24 خوشنویس برتر اهدا خواهد شد.

دو نفر برگزیده این جایزه هر یک 35 هزار دلار، نفرات سوم تا یازدهم هر یک از 20 تا 5/2 هزار دلار و نفرات تا بیست و چهارم هر یک 5/1 هزار دلار دریافت می‌کنند .

این در حالی است که خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق برندگان این جایزه بین‌المللی، خوشنویسان ایرانی هستند.

دبیر هنری و اجرایی جایزه بین‌المللی حلیه در پایان یادآوری کرد: برگزیدگان برتر این رویداد پس از معرفی در خانه هنرمندان در مراسمی در ترکیه در حضور رییس جمهور آن کشور هم تقدیر خواهند شد .

کد خبر 158232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز