پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قاضی دادگاهی در نیوزیلند با درخواست بنیانگذار وب سایت مگاآپلود برای آزادی به قید وثیقه مخالفت کرد. به این ترتیب کیم دات کام باید تا حدود یک ماه دیگر که محاکمه اش برگزار می شود در زندان بماند.

megaupload

مسدود شدن این وب سایت که در هنگ کنگ مستقر است همزمان شده است با طرح قوانینی در کنگره امریکا علیه آن دسته از وب سایت‌ها که امکان دانلود غیرقانونی و به ویژه فایل‌های موسیقی را فراهم می‌آورند.

more

  چرا دولت آمریکا مگاآپلود را مسدود کرد؟

وکلای مدافع  کیم اشمیتز (Kim Schmitz) تبعه آلمان که به کیم دات کام (Kim Dotcom) هم معروف است در تاریخ 3 اسفند باید علیه درخواست آمریکا از نیوزیلند برای استرداد او به آمریکا مبارزه کنند. در صورت محکوم شدن در آمریکا حداکثر 50 سال زندان در انتظار آقای دات کام است.

به گزارش یورو نیوز پلیس نیوزیلند به درخواست پلیس فدرال آمریکا به خانه مجلل کیم دات کام حمله و او را به همراه سه نفر دیگر بازداشت کرد.

آقای دات کام متهم شده است که سردسته باندی بوده که اعضای آن از هفت سال قبل با زیر پا گذاشتن قوانین کپی رایت و پخش غیرقانونی موسیقی و فیلم بیش از 175 میلیون دلار آمریکا کسب کرده‌اند.

وب سایت مگاآپلود با 150 میلیون کاربر ثبت شده و 50 میلیون بازدیدکننده در روز، یکی از بزرگترین وب سایتهای ذخیره و اشتراک گذاری فایل‌های کامپیوتری بود که اخیرا به دستور وزارت دادگستری آمریکا تعطیل شد.

کد خبر 158365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز