یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که مقتدا صدر در ایران حضور ندارد.

سید محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه(29 بهمن) در جلسه پرسش‌ و پاسخ با خبرنگاران اظهار داشت که شایعه حضور مقتدا صدر در ایران یک ترفند تبلیغاتی است و ادعاهای مختلف در این زمینه کاملا بی‌اساس است.

حسینی تاکید کرد که این شایعه، جنگ روانی آمریکا در عراق و در راستای اعمال فشار بیشتر به ایران است.

در ادامه این مصاحبه خبرنگاری در خصوص تبادل اتهامات جدید بین ایران و آمریکا مبین بر اینکه سلاح‌های استفاده شده در عراق و زاهدان ساخت طرفین است، سوال کرد.

حسینی در این خصوص گفت: بعد از این که آمریکایی‌ها فرضیه غلطی را درست و سپس تبلیغات گسترده‌ای را علیه ایران مبنی بر دخالت در ناامنی‌های عراق سامان دادند، شاهد بودید که خودشان به این نتیجه رسیده و اعلام کردند که هیچ سند و مدرکی دال بر دخالت‌های ایران در ناآرامی‌های عراق در دست ندارند.

حسینی گفت: آن چه ارتش آمریکا سرهم‌بندی و به نمایش گذاشت توسط نیروها و مسئولین آمریکایی بی‌اعتبار و غیرقابل استناد شناخته شد و نتوانست مسئولین آمریکایی‌ را قانع کند.

سخنگوی وزارت خارجه این ادعاها را کاملاً بی‌پایه و اساس خواند و با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در زاهدان و اعترافات برخی از افراد مبنی بر دخالت در این حادثه، اظهار داشت: این اعترافات حاکی از این است که بیگانگان در طراحی و پی‌ریزی این حادثه نقش داشتند که نیروهای امنیتی و انتظامی در حال پیگیری آن هستند.

کد خبر 16040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز