همشهری آنلاین: منابع بحرینی از محاصره شدید شهرها و روستاهای مختلف از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه و سعودی،استقرار هزاران نیرو به همراه تجهیزات سرکوب در منامه، ادامه سرکوب هر گونه تجمع اعتراض آمیز، عزم مصمم مردم برای رسیدن به میدان لولوء با وجود تشدید اقدامات خشونت آمیز رژیم خبر می دهند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع بحرینی اعلام کردند نیروهای امنیتی آل خلیفه با پشتیبانی نظامیان سعودی در خیابانهای اصلی و ورودیهای روستاها و مناطق مختلف بحرین در چارچوب محاصره مردم برای جلوگیری از حق آنها در تظاهرات و سرکوب آزادی بیان و پیگرد هر گونه تلاش برای تظاهرات در این مناطق مستقر شده اند.

بر اساس گزارش جمعیت الوفاق بحرین، نیروهای امنیتی آل خلیفه همچنان به سرکوب جنبش اعتراضات در چارچوب راه حل امنیتی برای انقلاب مسالمت آمیز مردم که از 14 فوریه 2011 آغاز شد، ادامه می دهند، مردمی که تنها جرمشان پیگیری حقوق مشروع و قانونی است که قوانین بین المللی هم آن را به رسمیت شناخته است.

صدها نفر از انقلابیون از خودروهای خود خیابان 14 فوریه در نزدیکی میدان لولوء منامه پیاده شدند و به سر دادن شعار علیه رژیم آل خلیفه می پردازند، مردم بر ضرورت سرنگونی رژیم تاکید می کنند.
خبر دیگر اینکه نبیل رجیب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین و فعالان حقوقی دیگر در نزدیک مجتمع الدانه در پایتخت بحرین دست به اعتصاب زده اند.

نظامیان آل خلیفه و آل سعود همچنان به محاصره شدید روستای کرانه و بازداشت گسترده مردم ادامه می دهند.

رژیم آل خلیفه که برای جلوگیری از ارتباط مردم با یکدیگر، تلفن همراه را قطع کرده، و سرعت اینترنت را کاهش داده است، با کمک گرفتن از نظامیان اشغالگر سعودی تمام راههای منتهی به مرکز منامه را با استقرار هزاران نیروی سرکوبگر بسته است، با این حال قشرهای مختلف مردم تلاش می کنند که در صف مقدم آنها ، کفن پوشان حضور دارند وارد میدان لولوء شوند.

نیروهای رژیم آل خلیفه به سرکوب مردمی که توانسته اند از خودروهای خود پیاده شده و وارد پل مشرف به میدان لولوء شوند، ادامه می دهند.

از سوی دیگر بسیاری از مناطق و روستاهای بحرین در معرض عملیات سرکوب گسترده از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه قرار دارند، نیروهایی که برای سرکوب اعتراضات مردم و جلوگیری از برگزاری تظاهرات، منازل آنها را غرق در گازهای سمی کرده اند.

از سوی دیگر ، دیده بان حقوق بشر حمایتهای آمریکا از رژیم آل خلیفه را به شدت محکوم کرد.عفو بین الملل نیز از رژیم بحرین به خاطر خودداری از اجرای اصلاحات مربوط به حقوق بشر که یک کمیسیون مستقل در این کشور خواستار آن شده است، انتقاد کرده است.

کد خبر 160511
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز