سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

گروه حوادث: زن جوان مهریه 2هزار سکه‌ای‌اش را به خاطر فرزندش بخشید و از شوهرش جدا شد.

دادگاه

این پرونده زمانی در دادگاه خانواده تهران به جریان افتاد که زن جوانی به شعبه 268 رفت و مهریه 2 هزار سکه‌ای‌اش را به اجرا گذاشت. وی گفت: 8 سال پیش همسرم به همراه خانواده‌اش به خواستگاری من آمدند و با هم ازدواج کردیم؛ بدون اینکه شناختی نسبت به یکدیگر داشته باشیم. از همان ابتدای زندگی اختلاف سلیقه بین ما شروع شد؛ طوری که هر روز با هم دعوا داشتیم.

می‌خواستیم از یکدیگر جدا شویم اما با وساطت فامیل با هم آشتی کردیم. بعد از آن فرزندمان هم متولد شد. فکر می‌کردم با وجود بچه، زندگی ما دگرگون می‌شود اما اختلافاتمان نه‌تنها حل نشد بلکه بیشتر هم شد.وی ادامه داد: چند وقت پیش در آزمون دانشگاه شرکت کردم و قبول شدم. اختلافاتمان از آن پس بیشتر شد، چون در یکی از شهرهای شمالی قبول شده بودم و می‌خواستم هر طور شده به دانشگاه بروم، اما شوهرم مخالف بود. من که دیگر نمی‌توانستم این وضعیت را تحمل کنم به دادگاه آمدم تا مهریه‌ام را به اجرا بگذارم. مهریه‌ام 2هزار سکه است که همسرم خودش این مهریه را تعیین کرد. ما دیگر نمی‌توانیم در کنار یکدیگر زندگی کنیم چون واقعا تفاهم نداریم. من دیگر خسته شده‌ام و می‌خواهم آرامش داشته باشم.

با اظهارات این زن، قاضی عموزادی دستور احضار همسرش را صادر کرد. این مرد وقتی در برابر قاضی قرار گرفت، گفت: من مدت‌هاست که با همسرم اختلاف دارم و پیش از این می‌خواستیم از یکدیگر جدا شویم اما با توجه به گرانی سکه من نمی‌توانم این مقدار مهریه را پرداخت کنم. در حدود 40 یا 50 سکه را می‌توانم بپردازم؛ در غیراین‌صورت ترجیح می‌دهم به زندان بروم تا این سکه‌ها را بپردازم.

بخشش مهریه میلیاردی

بعد از این ماجرا قاضی دادگاه خانواده زن جوان را نیز به شعبه فراخواند. هر دو وقتی در برابر قاضی حاضر شدند درخواست طلاق کردند. مرد 36ساله نیز یک چک 40 میلیون تومانی نوشت و باز هم تاکید کرد که بیشتر از این نمی‌تواند بپردازد و حاضر است به زندان برود.

زن جوان که پیش از این اصرار داشت که همسرش وضعیت مالی خوبی دارد و می‌تواند تمام سکه‌ها را پرداخت کند، این بار اعلام کرد که به خاطر فرزند کوچکش از مهریه میلیاردی‌اش چشم پوشی می‌کند.وی به قاضی گفت: با اینکه اصلا علاقه‌ای به همسرم ندارم و او در این مدت خیلی مرا اذیت کرده اما به خاطر فرزندم چک 40 میلیونی را می‌گیرم و بقیه سکه‌ها را نمی‌خواهم.

در صورتی که حق قانونی من است که همه سکه‌هایم را مطالبه کنم، اما چون می‌دانم حرف همسرم تغییر نمی‌کند و حتی حاضر است به خاطر نپرداختن مهریه به زندان برود سکه‌هایم را به او می‌بخشم، چون اگر شوهرم به زندان برود دیگر کسی بالای سر فرزندم نیست که مراقب او باشد. من هم که می‌خواهم برای ادامه تحصیل به شهرستان بروم و شوهرم نیز حاضر نمی‌شود با این شرایط حضانت او را به من بدهد.

برای همین از این مهریه میلیاردی به خاطر تربیت و زندگی فرزندم چشم‌پوشی می‌کنم.بعد از اظهارات زوج جوان قاضی دادگاه خانواده حکم طلاق توافقی را صادر کرد و زن جوان با گرفتن چک 40 میلیون تومانی از دادگاه خارج شد.

کد خبر 161263
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز