گروه شهری: محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم اهدای جوایز خوش‌حسابان پرداخت عوارض شهری گفت: حفاری تونل صدر - نیایش تا 25 اسفند به اتمام می‌رسد.

محمدباقر قالیباف - شهردار تهران

 وی اظهار کرد: تونل رسالت به طول 2کیلومتر 11سال زمان برد تا ساخته شود اما پس از آن تونل توحید به طول 5کیلومتر را سی‌ماهه ساختیم و امروز نیز تونل صدر نیایش به طول 10 کیلومتر را با سرعت مناسبی پیش می‌بریم که تا 25 اسفند ماه همه حفاری تونل تمام می‌شود و سال آینده این تونل آماده بهره‌برداری می‌شود.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: امیدواریم بتوانیم این شهر را در بعد مادی و معنوی و کیفیت زندگی آنچنان پیش ببریم که زیبنده نظام اسلامی، فرهنگ ایرانی و اسلامی و مردم نجیب و شریف کشورمان باشد. قالیباف افزود: ما معتقدیم شهرداری یک سازمان دولتی نیست، شهرداری نهادی است که متعلق به مردم است و باید شهر به‌گونه‌ای باشد که همه افراد در همه ابعاد به شعار شهر ما خانه ما اعتقاد داشته باشند و شهرداری را متعلق به‌خود بدانند. قالیباف خاطرنشان کرد: امروز در مجموعه شهرداری تهران علاوه بر اجرای اقدامات عمرانی، توسعه خطوط مترو، توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو (بی‌آرتی)، توسعه فضاهای سبز و رسیدگی به امور فرهنگی و اجتماعی و تربیتی نیز مورد توجه ویژه است. شهردار تهران در ادامه عنوان کرد: در طول سالیان گذشته مردم دید مثبتی به سه مجموعه بلدیه، نظمیه و عدلیه نداشتند که من همواره در ذهنم به‌دنبال دلیل این موضوع بودم و به این نتیجه رسیدم که اگر صادقانه مشکلات را با مردم مطرح کنیم آنها با ما همراه و همدل خواهند بود و امروز نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در شهرداری این نگاه نادرست از بین برود.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش در مورد شفاف‌سازی‌ عملکرد شهرداری گفت: امروز حساب و کتاب شهرداری شفاف است و تمام شهروندان می‌توانند با ورود به پورتال شهرداری دقیقا مشاهده کنند که ما چقدر درآمد کسب کرده‌ایم و آن را کجا و چگونه خرج کرده‌ایم که این شفافیت می‌تواند بستر‌ساز اعتماد بیشتر مردم به مجموعه شهرداری شود و شهرداری را متعلق به‌خودشان بدانند و این مهم‌ترین خواسته ماست. شهردار تهران افزود: این شهر آنقدر ذخیره‌های مادی و معنوی دارد که خیلی بهتر از اینها می‌شود آن را اداره کرد به‌طور مثال در مورد ترافیک که خیلی‌ها آن را معضلی لاینحل می‌دانند اگر دست به دست هم دهیم طی چهار سال می‌توانیم این مشکل و آلودگی هوا را حل کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: ما در مدیریت شهری بدون حضور مردم هیچ کاری از دستمان بر نمی‌آید و در این راستا سعی کردیم رویکرد اجتماعی را در شهرداری تهران حاکم ‌سازیم. از نظر قالیباف، وفاق اجتماعی پادزهر فرصت‌سوزی و تنبلی است و بهترین بستر برای پیشرفت جامعه در بعد مادی و معنوی را فراهم می‌کند.

به گفته شهردار تهران، ما در کشور به دو موضوع اسلام و مردم باید توجه جدی داشته باشیم چرا که این نظام به برکت خون شهدا و امام راحل به اینجا رسیده است و باید بدانیم عمق استراتژیک این نظام هیچ‌چیز جز قلب مردم نیست. وی افزود: امروز تنها با داشتن یک نیروی مسلح، تجهیزات، تکنولوژی و پول کشور به پیش نمی‌رود، انقلاب ما زمانی می‌تواند با قدرت پیش برود که این نظام و انقلاب در دل مردم باشد.

شهردار تهران تصریح کرد: هر‌جا که مسئولان ما بر این اصل مهم پافشاری کرده‌اند همه مشکلات حل و فصل شده است. وی با بیان اینکه تجربه نشان داده هر جایی که مردم حضور یابند افتخارات بزرگی می‌آفرینند، گفت: ‌ای کاش در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی هم توان بهره‌گیری از هنر مردم را داشتیم. هرگاه در عرصه‌های سیاسی مردم را به‌صورت ممتد در همه جهات سهیم کرده‌ایم وضع ما در حوزه پیشرفت مادی و معنوی بهتر از هر زمان دیگری بوده است.

قالیباف تصریح کرد: اوج این حضور مردمی را در دوران دفاع مقدس می‌بینیم زیرا اگر حضور مردم در دوران جنگ نبود مطمئنا به چنین دستاوردهایی نمی‌رسیدیم. وی ادامه داد: کسانی که در جنگ حضور داشتند همه از اقشار عادی بودند چنانکه حتی شهید همت نیز در آموزش و پرورش یک معلم بود.

کد خبر 161972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز