چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ششمین «منتخب نسل نو» عصر روز 12 اسفند ماه به صورت همزمان در سه گالری «هما» ، «شیرین» و «محسن» افتتاح می‌شود.

پوستر تجسمی

به گزارش ایسنا، به روال پنج دوره گذشته، 100 اثر از 50 هنرمند در این سالانه به نمایش درمی‌آید.

هیات انتخاب در ششمین دوره آثاری را برای نمایش عمومی انتخاب کرده است که اساس خود را از روزآمدهای هنر دور نگاه داشته‌اند و شباهت ظاهری با آثار مآلوف شناخته شده بومی و غیر بومی نداشته‌اند.

ششمین منتخب نسل نو کماکان در حوزه نقاشی برگزار می‌شود،اما آثاری که با استفاده از مدیوم‌های دیگر و با تکیه بر بیان عرفی از نقاشی ارائه شده بودند نیز مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفتند.

هیات داوران متشکل از حمید سوری ، هومن مرتضوی و مژگان انجوی درباره نگاه گروه انتخاب اعلام کرده است:« هیات داوری، قضاوت خود را بر مفهوم ژانر متمرکز نمی‌کند و آن را به عنوان مفهومی انضمامی برای اثر در نظر داشته است.

در انتخاب برگزیدگان، «شعار»، «پیام مستقل» و «موضوعات روز» به عنوان فرعیات نقاشی تلقی می‌شود و به آنچه بها داده می‌شود نجواهای نقاشانه است.

تاویل پذیری آثار بر وضعیت اینجایی اکنونی‌شان از دیگر مولفه‌های این گزینش گروهی است. »

این گروه داوری همچنین اظهار امیدواری کرده است تا وسوسه‌های اقتصاد و کامیابی زود هنگام در مسیر نسل نو خللی وارد نسازد و تامل،پشتکار و شجاعت ایشان را محفوظ دارد.

قرار است 15 اسفند ماه نشست و گفتگوی تخصصی درباره «ششمین نسل نو» در گالری محسن برگزار شود.

امسال اعلام و اعطای جوایز در تاریخ 19 اسفندماه در گالری شیرین انجام می‌شود.

دبیرخانه منتخب نسل نو در گالری «هما» امیدوار است تا هفتمین دوره از این رویداد زمستان سال 91 با انسجام بیشتری برپا شود.

 

کد خبر 162175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز